m0g1e Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Heisann, Har prøvd å google litt på akkurat dette, men jeg finner ingen svar noe sted ennå. Har seg slik at jeg har testet en PC med 2 strømforsyninger jeg har liggende og de får akkurat samme resultatet når jeg enten kjøre jumpstart eller power-on fra PC når den er strømmen er tilkoblet hovedkortet. - Jeg starter og PSU vifte snurrer, samt strømmen til hovedkortet kommer, men ikke en eneste 12V har strøm. Jeg syntes det var litt usansynlig at dette kunne være problemet på begge PSUene, men det virker nå slik... Jeg har testet en rekke andre PC-er irundt meg og alle gir strøm i 12V pluggen når jeg jumpstarter. Lurer på om det kanskje kan ha vært hk som har kortsluttet PSU, men hovedkortet fungerer jo... Endret 2. april 2007 av nollie Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Heisann, Har prøvd å google litt på akkurat dette, men jeg finner ingen svar noe sted ennå. Har seg slik at jeg har testet en PC med 2 strømforsyninger jeg har liggende og de får akkurat samme resultatet når jeg enten kjøre jumpstart eller power-on fra PC når den er strømmen er tilkoblet hovedkortet. - Jeg starter og PSU vifte snurrer, samt strømmen til hovedkortet kommer, men ikke en eneste 12V har strøm. Jeg syntes det var litt usansynlig at dette kunne være problemet på begge PSUene, men det virker nå slik... Jeg har testet en rekke andre PC-er irundt meg og alle gir strøm i 12V pluggen når jeg jumpstarter. Lurer på om det kanskje kan ha vært hk som har kortsluttet PSU, men hovedkortet fungerer jo... 8292728[/snapback] Det har hendt før, og det er ikke unormalt om det har skjedd igjen. EDIT: Offtopic, men du må endre litt i signaturen din. Fra .jpg til .JPG Adressen burde være slik: ftp://kongshaugweb.net/pub/mg/paint.JPG Endret 2. april 2007 av DemoniZer Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Det har hendt før, og det er ikke unormalt om det har skjedd igjen. faktisk ikke tilfellet likevel.... mulig jeg har klart å blande sammen kablene i et tilfelle iste som gjorde at jeg fikks samme utslaget ' det var en 120W og en 235W PSU, og den sterkeste synest til å fungere prikkfritt på alle 12V tilkoblinger nå. Offtopic tipset: Takk! har nettopp skiftet fra Win serveren min til en enklere og bedre debian - beste je har gjort på lenge (case-sence i linux selvsagt..) EDIT: Faktisk hadde jeg rett i starten! Nå fungerer det akkurat likens som før... Endret 2. april 2007 av nollie Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Det er veldig uregelmessig hvordan den fungerer akkurat nå. Jeg har prøvd jumpstart med binders, og normalt via pins for poweron, og jeg får igang forskjellige CD-ROM og harddisker på forskjellige kombinasjoner av koblingen med 12V kontaktene. Jeg fant endelig ut at det var noe med at IDE-kabelen som var tilkoblet, (selv om den heller ikke fungerte uten IDE ved jumpstart) som gjorde at en DVDstasjon ikke ville starte.... Bekrefter nok bare at PSUen og hw generelt er ganske ustabilt og halvt fungerende. En kanskje ikke så lur ting jeg holder på med er å prøve å kjøre igang en HDD som er gått i gulvet hardt en gang. Den spinner opp uvanlig fort akkurat nå... men om det har med feilkoblingene på PSUen eller at den er ødelagt vet jeg jo ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå