andnet Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Har kjøpt meg en laptop med Vista, og der følger det bare med en recovery cd. Men grunnet @£$€€"#% toshiba så funker ikke det å spille i Vista (hardware er ok, men er noe konflikt med go7600 og vista). Så for å få lagt inn XP, hvordan går jeg frem? Er bare en stasjon, men jeg vil helst få partisjonert opp uten å formatere vekk Vista/det som ligger inne nå. Takker for inlegg Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Har kjøpt meg en laptop med Vista, og der følger det bare med en recovery cd.Men grunnet @£$€€"#% toshiba så funker ikke det å spille i Vista (hardware er ok, men er noe konflikt med go7600 og vista). Så for å få lagt inn XP, hvordan går jeg frem? Er bare en stasjon, men jeg vil helst få partisjonert opp uten å formatere vekk Vista/det som ligger inne nå. Takker for inlegg 8292712[/snapback] Med mindre du har en ubrukt HDD så må du partisjonere ved formatering. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Har kjøpt meg en laptop med Vista, og der følger det bare med en recovery cd.Men grunnet @£$€€"#% toshiba så funker ikke det å spille i Vista (hardware er ok, men er noe konflikt med go7600 og vista). Så for å få lagt inn XP, hvordan går jeg frem? Er bare en stasjon, men jeg vil helst få partisjonert opp uten å formatere vekk Vista/det som ligger inne nå. Takker for inlegg 8292712[/snapback] Med mindre du har en ubrukt HDD så må du partisjonere ved formatering. 8292744[/snapback] kan bruke 3. parts programvare for å dele opp harddisken uten å formatere men kan ikke garantere resultat. er jo altid mulighet for system krasj under en slik operasjon Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Neida, bare last ned en GParted LiveCD eller LiveUSB, så kan du partisjonere, og endre på partisjoner, så mye du vil. Helt gratis. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Tør jeg spørre hva formatasjon er? (ref. emnetittel) Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Tør jeg spørre hva formatasjon er? (ref. emnetittel) 8292951[/snapback] Mente nok formatering Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Jeg partitionerte akuratt systemdisken min i 5 deler bed bruk av Power Quest Partition Magic Tok ca 30min or hadde ingen problemer. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Jeg partitionerte akuratt systemdisken min i 5 deler bed bruk av Power Quest Partition Magic Tok ca 30min or hadde ingen problemer. 8293179[/snapback] Da går jeg for Part. Magic tenker jeg, har såvidt vert borti det før, men crashet disken ene gangen. Får sette meg litt bedre inn i det nå og satse på at det går fint å formatere - jeg formaterte - en formatasjon? Endret 3. april 2007 av andnet Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Partition Magic (for øvrig kjøpt opp av Symantec nå) koster penger. Hvorfor kjøpe (eller værre, piratkopiere) når det finnes gratis alternativer som er like så bra? Anbefaler (igjen) GParted. Det er fullstendig gratis, og fungerer utmerket. http://gparted.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå