Dagger Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hei! skal koble sammen 2 pc i TCPIP nettverk, men hva trenger jeg? skal dele harddisker og en kabel forbindelse. er det vanskelig software sett? kommer jeg til å ha problemer med CS f.eks? hva slags kabler trenger jeg?switch eller HUB? jeg skal ha 100 mbps begge maskinene har XP HOME Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Nå sier du ikke hvilken ISP du har, men om du f.eks har Chello+ som tillater at du bruker flere IPer så trenger du: - switch (kan bruke hub også, men den er dårligere og ikke spesielt billigere) - 3 UTP cat5 kabler. Ikke krysset. 1 kabel fra MaskinA til switch. En fra MaskinB til switch og en siste kabel fra swith til modem. Da får begge maskinene hver sin IP på internett. Om du derimot har en ISP som bare tillater 1 IP så må du ha en router(m/innebygd switch noe alle "bredbåndsroutere" har) istede for switchen. Da får maskinene hver sin lokale nettverks IP og en felles IP på internett. Selv om du bruker router skal du ikke få noen problemer med å spille CS osv, men alt ettersom hvilken funksjonalitet routeren har kan det føre til at du får et lite behov for å konfigurere noe. [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-12-15 22:24 ] Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Har Smartcall vet ikke om de tillater 2 ip'er jeg? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Spør Smartcall om de tillater flere PCer tilkobla og om du kan få flere IPer :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå