Gå til innhold

Store priskutt i april

Anbefalte innlegg

Enig i at 4200+ er billig. Har vurdert å kjøpe denne, og tenkte nå at den ville bli enda billigere. Skjønner likevel at den ikke settes ned... men da får jeg heller gå opp (eller ned?) for å få meg prisjusteringen.

Du får den nå til under tusen lappen med kjøler:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323806

Hvor billig vil du ha den?

Kan ikke skjønne at Intel fremdeles slår/matcher AMD mrtp. pris/ytelse.

For det store flertallet av brukerne her tror jeg nok AMD gir mest for pengene nå (selv P-D fremstår noe dyre nå), og ihvertfall noen måneder fremover. For de som gjerne putter overklokking inn i regnestykket, er det vel en del personer her inne som sverger til C2D.

Dersom du vil ha markedsleder på gaming, og har mye penger, så er fortsatt de aller dyreste C2D prosessorene et alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror det er 2 fysiske CPU lisenser, ikke anntall kjerner hver lisens har. altså med en vanlig XP pro lisens skal du kunne ha 8 kjerner totalt uten at dette krever ny lisens, så vidt jeg vet i allefall.

8293925[/snapback]

[OT]

Windows XP Pro støtter maks 32 kjerner, og ja. lisensen til Pro er 2 CPU sokkler, antall kjerner er "ubegrenset" til 32.. om du kjører XP x64 version så er øvre grense på 64 kjerner på to sokkler hvor økningen fra 32 på x86 til 64 på 64bit versionen av XP ligger i at 32 er det maks fysiske tillate grunnet begrensede registere på x86 prosessorer.

[/OT]

det er bra dem kutter prisene, vi liker billig hardware :thumbup:

mon tro om kutter gjelder "gamle" s939 opteron prosessorer. riktignok så yter min 175 ok, men jeg kunne ha tenkt meg å fått tak i en billig 185 og skvise maksimal ytelse ut at den :D

Lenke til kommentar

Når det gjelder det med at E6600 ikke får noe priskutt, så bør det vel egentlig ikke stå i artikkelen lenger, da det ikke framstår klart i de kildene som er referert til. Helt opptil nå så har det vært publisert i en god del steder at E6600 skal ned fra $316 til $224 dollar.

Lenke til kommentar
Du får den nå til under tusen lappen med kjøler:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323806

Hvor billig vil du ha den?

Det var det jeg mente; at den veldig billig allerede - og at jeg forstår godt at den ikke synker i pris.

8308710[/snapback]

Dette er veldig snodig, siden en enkel oppgradering på mitt hovedkort (939) er 400 kroner dyrere for en dårligere prosessor. Eller hva?

https://prisguiden.no/product.php?productId=34948

Lenke til kommentar
Kjøp Opteron i stedet! -de er verdt de ekstra kronene.

8311773[/snapback]

Hvorfor er de det? En dual-core Operton koster jo nesten det samme som en C2D E4300 og 6300.

En Operton kan jo ikke måle seg med en C2D.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
-Eller så kan du kjøpe ASRock 4CoreDual-VSTA og en E4400.

De fleste klokker dette kortet til +-310 FSB som gir rett over 3Ghz. Prisen vil sikkert bli rundt 1700 for hele pakken og da kan man bruke DDR/DDR2 og AGP/Pci-E.

8312051[/snapback]

Jeg har klokket et slikt kort sammen med E4300 og det var ikke stabilt der. Kortet lar seg ikke justere på CPU volt! Da må man voltmodde på selve CPUen, og det er ikke noe de fleste kan. -uansett ASRock 4CoreDual-VSTA var stabil på 2.65Ghz... -PCIe på kortet har bare 4x hastighet, og kortet satser man helst på om man har et AGP kort man heller vil ta vare på...

-prisen bli nok hller nærmere 1800-2000 siste jeg sjekket den komboen.

Lenke til kommentar

Da tror jeg du har vært uheldig med kortet, eller så har du stilt inn feil i BIOS. Har ikke kortet selv, men skal kjøpe straks E4400 blir tilgjengelig, men etter det jeg har lest er ikke ekstra volt nødvendig for å komme til ca 320 FSB på E4300. Rett det du sier om 4x Pci-E port, men tapet er veldig varierende fra spill til spill, helt opp til 10 %, og end til ingenting om jeg ikke husker feil, mener å ha sett en test på det. Og ang. prisen får vi jo bare vente og se, men holder "en knapp" på at det blir GODT under 2000.

EDIT:

Kan legge til at om du sliter med BIOS, så finner du en god mal HER fra VR-Zone sitt forum.

Endret av bucketofcack
Lenke til kommentar

Har sett den linken. Men takk skal du ha.

Nei jeg tror det kortet er helt som det skal være, men det som KAN ha noe med saken å gjøre, er originalkjøleren. Den er betydelig bedre enn det intel bundlet med før, men om man legger noen kroner i en Noctua eller Zalmann, Scythe ninja eller noe sånt kommer man nok lenger.

Uansett så er E4300 veldig klokkevillig. Det finnes for øvrig en måte å volmodde CPU på, og du finner en anvisning hos VR-Zone.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...