ZenCo Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei! Jeg opplever utrolig mye ironi i dagligtalen, og setningen "Ikke i det hele tatt" blir absolutt ALLTID brukt som ironi. Har denne ordsettingen utviklet seg til kun ironisk bruk? ZenCo Lenke til kommentar
O.J Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Brukes jo en del når man ikke er sarkastisk. Er vel tonefallet som avgjør. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Støtter O_J. Det har alt å si hvordan du uttaler det. Ikke i det HELE tatt - ironisk. Nei, ikke i det hele tatt - seriøst. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Har denne ordsettingen utviklet seg til kun ironisk bruk? Ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Bank i bordet! :!: Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 "Næh, ikke i det hele tatt!" - Ironisk "Overhodet ikke." - Alvorlig/seriøst Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Med det sier du at du er enig med meg regner jeg med! Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Med det sier du at du er enig med meg regner jeg med! 8298538[/snapback] "Åååå neeei?" er og en variant. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 "Næh, ikke i det hele tatt!" - Ironisk"Overhodet ikke." - Alvorlig/seriøst 8296221[/snapback] "Overhodet ikke... Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Alt kommer jo ann på hvordan man sier det. Man kan jo si det meste på en ironisk måte. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Alt kommer jo ann på hvordan man sier det. Man kan jo si det meste på en ironisk måte. 8298597[/snapback] Er jo ikke det som er poenget med tråden, han sioer at setningen kun brukes sarkastisk og aldri seriøst, og han lurer på om noen andre er enig. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 I en periode pleide jeg alltid å snakke ironisk, selvom jeg egentlig var seriøs, Vanskelig for folk å forstå hva jeg egentlig mente da Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 "Næh, ikke i det hele tatt!" - Ironisk"Overhodet ikke." - Alvorlig/seriøst 8296221[/snapback] "Overhodet ikke... 8298576[/snapback] Ja, jeg sier ikke "Ikke i det hele tatt", hvis det ikke er ironisk ment. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 I en periode pleide jeg alltid å snakke ironisk, selvom jeg egentlig var seriøs, Vanskelig for folk å forstå hva jeg egentlig mente da 8299008[/snapback] We have all been there, my friend! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå