Silverino Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 For lenge siden når jeg hadde XP så valgte jeg å kryptere noen filer så bare min egen bruker kunne åpne disse filene, men etter en re-installering så fikk jeg det problemet at filene også var stengt for meg selv. Har tatt vare på filene, og de ligger der den dag idag, uten at jeg igjen har fått åpet de. Desverre er det noen filer jeg gjerne vil ha tilbake. Noen som vet om noe triks for å åpne dette? (Har prøvd en linux-versjon (boot fra cd) uten at dette gikk noe bedre) Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 For lenge siden når jeg hadde XP så valgte jeg å kryptere noen filer så bare min egen bruker kunne åpne disse filene, men etter en re-installering så fikk jeg det problemet at filene også var stengt for meg selv.Har tatt vare på filene, og de ligger der den dag idag, uten at jeg igjen har fått åpet de. Desverre er det noen filer jeg gjerne vil ha tilbake. Noen som vet om noe triks for å åpne dette? (Har prøvd en linux-versjon (boot fra cd) uten at dette gikk noe bedre) 8292334[/snapback] Hva slags program brukte du for å gjøre dette? Du må enkelt å greit bare reversere prosessen / åpne med riktig nøkkel du brukte for kryptering Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 (endret) med windows sin kryperingsfunksjon. samme nøkkel er ikke lengre mulig, da dette er veldig lenge siden jeg gjorde dette Endret 2. april 2007 av HobbiZ Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 med windows sin kryperingsfunksjon.samme nøkkel er ikke lengre mulig, da dette er veldig lenge siden jeg gjorde dette 8292562[/snapback] Ikke lenger mulig? Feilmelding eller noe? Krypteringsfunksjonen til windows er ikke helt stabil i mine øyne. Det skal fint gå ann å reversere prosessen så lenge du har nøkkelen. Ved nærmere ettertanke, kanskje nøkkelen ble registert i ditt gamle register. Da må du isåfall inn i registeret, legge til nøkkelen på riktige filer og på den måten få åpnet filene. Hvis ikke finnes det nok andre måter å få tak i filene. Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 det som ikke er mulig med det, er at jeg ikke har den nøkkelen lengre, så jeg trenger å se etter andre alternativer... har prøvd det meste jeg kan komme på, men det må da finnes en eller annen måte å få åpnet dette på... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 så lenge du ikke har nøkkelen vil jeg påstå at det er så å si umulig. Kanskje IBAS kan greie det hvis du betaler en anstendig sum. Men det er kanskje. krypteringen til Windows bruker en krypteringsnøkkel som er satt sammen av SID (unikt nummer for installasjonen) og RID (unikt nummer for brukerkontoen). les mer om EFS på Wikipedia. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Det er alltid lurt å ta vare på krypteringsnøkkelen (kan være lurt å eksportere denne til en sikker lagringsplass) når man når man krypterer ting. Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Det er alltid lurt å ta vare på krypteringsnøkkelen (kan være lurt å eksportere denne til en sikker lagringsplass) når man når man krypterer ting. 8298995[/snapback] Hehe, har lært det nå, synd det bare er noen år for sent Hmm, da ser det nok ut som de filene er tapte da.. synd i den tid tenkte jeg ikke så mye på nøkkel og slikt, jeg bare høyreklikket og huket av for kryptert/låst til denne brukeren eller noe slikt... Det var jo heller ikke planlagt å reinstallere XP så... menmen Endret 3. april 2007 av HobbiZ Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Til andre som krypterer... Søk på "efs" på Hjelp og Support i XP, så finner du ut av hvordan du eksporterer nøkkelen. Det er lurt å lagre denne på et sikkert sted, da det er liten vits i å kryptere dersom nøkkelen er lett tilgjengelig. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Kanskje litt OT, men hva vil dere si er lureste medie å eksportere nøkkelen til. Jeg vet ikke om jeg stoler på minnepinner, og cd/dvd blir ødelagt med tida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå