Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan godtfolk, og en aldeles god påske til dere alle sammen

Sett at du gjør noe slik:

Public Class Form1
   Dim frm1 As Form1
   Dim frm2 As Form1
   Dim frm3 As Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
       If Me.frm2 Is Nothing Then
           Me.frm2 = New Form1
       End If
       Me.frm1 = Me.frm2
   End Sub

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
       If Me.frm3 Is Nothing Then
           Me.frm3 = New Form1
       End If
       Me.frm1 = Me.frm3
   End Sub

Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
       Me.frm1 = New Form1
       Me.frm1.Show()
   End Sub
End Class

Det som er tanken er at jeg kan ha EN form som skal vise inholdet til andre forms. Det er jo slik at jeg kunn tilordner objektet med en referanse og slik jeg ser det burde dette fungere, men det gjør det ikke. Noen ide om hvordan jeg kan få det til?

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde litt problemer med å forstå hva du prøver på her jeg...

Om du vil vise forskjellig innhold i formen din avhengig av hvilken knapp du trykker på så kanskje du burde se på UserControl isteden.

Husk at hvis du lager en variabel (referanse) til en form/objekt og overskriver denne, så er det kun referansen du overskriver; formen/objektet vil fortsette å leve sitt eget liv -- men nå har du ikke referanse til den lenger... (button3_click i koden din vil etterhvert genenere mange forms som du ikke har referanse til).

Lenke til kommentar
Hadde litt problemer med å forstå hva du prøver på her jeg...

Om du vil vise forskjellig innhold i formen din avhengig av hvilken knapp du trykker på så kanskje du burde se på UserControl isteden.

Husk at hvis du lager en variabel (referanse) til en form/objekt og overskriver denne, så er det kun referansen du overskriver; formen/objektet vil fortsette å leve sitt eget liv -- men nå har du ikke referanse til den lenger... (button3_click i koden din vil etterhvert genenere mange forms som du ikke har referanse til).

8292716[/snapback]

Mulig eksemplet var litt dårlig.

Men det med User Control var veldig interresant. Den skal jeg sjekke ut Mulig nettop dette er det jeg trenger

Takker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...