Gå til innhold

NetCom reduserer prisene i utlandet

Anbefalte innlegg

NetCom kutter prisene i utlandet med gjenomsnittlig 23 prosent fra 16. april.

Som en del av TeliaSonera gruppen endrer NetCom sine roamingpriser på tale, data og SMS fra utlandet fra og med 16. april. De nye prisene gjelder for samtlige prisplaner i bedrifts- og privatmarkedet, med unntak av NetCom YoungTalk og Kontant.

Prisene senkes i gjennomsnitt med 23 %. Den gunstigste av kategoriene får man ved roaming i TeliaSoneras nett i Norden. Selv om prisene ikke kuttes like mye i alle land, får kundene lavere priser på all roaming i Europa.

https://netcom.no/priser/utland/mobilutland...iutland-ny.html

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og prisene for SMS og MMS går opp! Det kostet tidligere vanlig takst, og nå:" Å sende sms fra Norge til utlandet koster kr 1,50 (inkl. mva). MMS fra Norge til utlandet koster kr 5 (inkl mva). " - Hihi, smart å gjøre dette samtidig med de "gode" nyhetene om senking av pris.

Lenke til kommentar
Bra dette, MEN det står jo ikke noe om hvordan datatrafikk takseres lenger? Minstetakst pr byte\kb\50 kb? Har mye å si for meg som bruker opera mini og vyke myke i utlandet. Noen som vet?

8292340[/snapback]

Det ligger en egen arkfane som heter "Meldinger og Data". Dersom data er tilgjengelig i det valgte landet, står det helt til høyre på denne arkfanen.

Lenke til kommentar
Bra dette, MEN det står jo ikke noe om hvordan datatrafikk takseres lenger? Minstetakst pr byte\kb\50 kb? Har mye å si for meg som bruker opera mini og vyke myke i utlandet. Noen som vet?

8292340[/snapback]

Det ligger en egen arkfane som heter "Meldinger og Data". Dersom data er tilgjengelig i det valgte landet, står det helt til høyre på denne arkfanen.

8293498[/snapback]

Det er ikke det jeg lurer på, jeg ser da det står data, det jeg lurte på er, hvis jeg kobler meg på opera mini og leser en side som tar 2 kb, blir jeg da fakturaert for 2 kb eller finnes det en minstegrense på f.eks 50 kb som jeg uansett må betale for for alt jeg bruker under 50 kb? Eks var jeg i Spania i fjor og fant ut at selv de misnte tilkoblingene med f.eks vodafone kostet 1,50,- siden de minimum fakturerte for 10 kb, mens en annen operatør som het amena fakturerte pr byte, dvs jeg betalte for faktisk bruk hele tiden. Jeg vet det var slike forskjeller før prisendringen, men nå står det ikke nevnt, hva er minstefaktureringsgrensene?

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket prisene i Hellas dit jeg skal noen uker i sommer er jeg meget skuffet over de "nye" prisene!

"Selv om prisene ikke kuttes like mye i alle land, får kundene lavere priser på all roaming i Europa."

Hvordan kan det da ha seg at jeg må ut mer 2 kroner mer i minuttet for å ringe hjem til Norge samt oppstartsavgift som jeg tidligere ikke hadde og betale over 2 kroner mer pr sms jeg sender? Netcom kan ikke lyve å si det setter ned prisene når de faktisk setter dem opp i mange tilfeller!

Lenke til kommentar
Og prisene for SMS og MMS går opp! Det kostet tidligere vanlig takst, og nå:" Å sende sms fra Norge til utlandet koster kr 1,50 (inkl. mva). MMS fra Norge til utlandet koster kr 5 (inkl mva). " - Hihi, smart å gjøre dette samtidig med de "gode" nyhetene om senking av pris.

8293148[/snapback]

Trur du har misforstått litt. Det koster fortsatt vanlig takst å sende melding til norske mobiler i utlandet, med det koster 1,50 å sende til utenlandske mobiler fra Norge. Før kostet det 3 kr, så det er faktisk en halvering i prisen!

Lenke til kommentar

8293148[/snapback]

Trur du har misforstått litt. Det koster fortsatt vanlig takst å sende melding til norske mobiler i utlandet, med det koster 1,50 å sende til utenlandske mobiler fra Norge. Før kostet det 3 kr, så det er faktisk en halvering i prisen!

8298398[/snapback]

You sure? Men mener uansett at det tidligere var normal takst å sende til utenlandske mobiler også... men mulig jeg blander sammen her :)

Lenke til kommentar
Er 99 % sikker!

Har i alle fall blitt belastet 3,- når jeg har sendt melding te noen dansker jeg kjenner....

8314445[/snapback]

Her står det: Nye priser på SMS og MMS til utlandet fra 1. april

Fra 1. april 2007 øker NetCom prisene på SMS og MMS fra Norge til utlandet. Dette gjelder samtlige prisplaner for både bedrift og privatmarkedet. Økningen er blant annet et resultat av høyere kostpris fra utenlandske operatører på SMS og MMS.

Lenke til kommentar
Er 99 % sikker!

Har i alle fall blitt belastet 3,- når jeg har sendt melding te noen dansker jeg kjenner....

8314445[/snapback]

Fra 1. april 2007 øker NetCom prisene på SMS og MMS fra Norge til utlandet. Dette gjelder samtlige prisplaner for både bedrift og privatmarkedet. Økningen er blant annet et resultat av høyere kostpris fra utenlandske operatører på SMS og MMS.

8319681[/snapback]

Mhm... Kan det vært til norske nummer i utlandet? Ville tro det er forskjell på om du sender til et utenlandsk nummer eller til et norsk nummer i utlandet?

Har akkurat sett på fakturaen min, og det har jeg blitt fakturert 3,- pr. sms til et dansk nummer!

Har sendt melding nå i påsken til de samme danskene, men de smsene kostet bare 1,50!

Lenke til kommentar
Er 99 % sikker!

8314445[/snapback]

8319681[/snapback]

Mhm... Kan det vært til norske nummer i utlandet? Ville tro det er forskjell på om du sender til et utenlandsk nummer eller til et norsk nummer i utlandet?

Har akkurat sett på fakturaen min, og det har jeg blitt fakturert 3,- pr. sms til et dansk nummer!

Har sendt melding nå i påsken til de samme danskene, men de smsene kostet bare 1,50!

8327370[/snapback]

Sender du til et norskt nummer i utlandet skal du betale normal takst fordi du sender til Norge. Hos noen operatører må mottaker da betale for mottak av sms, men ikke hos netcom tror jeg. Men dette høres litt rart ut... jeg hadde villet ringt kundeservice for å få forklaring på de 3 kronene. Henger ikke helt på greip sammen med den informasjonen som står på websiden :)

Endret av angellwax
Lenke til kommentar
Hmm. sant det...

Trur jammen jeg får snekre sammen en mail i morra ;)

8346267[/snapback]

Tidligere kostet det akkurat det samme å sende SMS og MMS uansett hvem du sendte til (så lenge du er i Norge) kun NetCom som hadde dette, dette har blitt satt opp til utenlandske nr. Norske nr i utlandet er samme som før, altså det samme som om at kunden var i norge.

Lenke til kommentar

det står vel i vilkårene deres at de ikke må informere om prisendringer.

billig sms til utlandet og mulighet til å sende sms fra nettet er de to tingene som har holdt meg til netcom, nå er den ene borte. :thumbdown:

har forøvrig ikke lagt merke til at de har økt prisene, ble obs på det ved å lese denne tråden.

unsnitt fra mine to siste fakturaer:post-1944-1176820473_thumb.pngpost-1944-1176820480_thumb.png

vurderer å bytte til Onecall, bare de får sms fra nett på plass

fra nettsiden til Onecall (gjelder faktura og kontantkort!): "Du betaler ikke noe ekstra for oppstart av samtaler og for å sende sms og mms fra Norge til utlandet. Kun vanlig pris gjelder for disse tjenestene."

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...