vgdev Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Skal kjøpe medg en 3*120 mm radiator, men skal ha 6 120mm vifter som kjøler ned radiatoren. Vil helst ha det stillest mulig. Derfor lurer jeg på hvilke vifter som egner seg best til dette formålet, i forhold til tubulens gjennom radiatoren og sånt? Takker hjerteligst for svar! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Turbulens gjennom radiatoren er mest avhengig av radiatorkonstruksjonen; om den er åpen, trang, dyp, osv. Det som lønner seg er vifter som i seg selv er stille, gjerne med et avstandsstykke som gir en mindre turbulent strømning. Å ha 6 vifter i push/pull har jeg ikke heelt sett poenget med... Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Turbulens gjennom radiatoren er mest avhengig av radiatorkonstruksjonen; om den er åpen, trang, dyp, osv. Det som lønner seg er vifter som i seg selv er stille, gjerne med et avstandsstykke som gir en mindre turbulent strømning. Å ha 6 vifter i push/pull har jeg ikke heelt sett poenget med... 8292173[/snapback] Vil det holde med 3 vifter? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hadde heller satt på 3 vifter og brukt avstandstykke. Noe det høres ut som du har plass til, siden du hadde plass til 6 vifter. Tror du vil få beste resultat med tanke på kjøling vs støy da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå