Gå til innhold

Partibarometer for april 2007


Hvem ville fått din stemme om det var valg i dag?  

277 stemmer

  1. 1. Hvem ville fått din stemme om det var valg i dag?

    • Demokratene [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.96%] [0.62%] [0.59%]
      3
    • Det Liberale Folkeparti [4.17%] [2.79%] [2.84%] [1.80%] [1.92%] [3.70%] [2.06%]
      10
    • Fremskrittspartiet [22.92%] [29.77%] [25.57%] [25.75%] [26.44%] [26.54%] [26.84%]
      69
    • Høyre [17.71%] [14.88%] [15.34%] [13.17%] [17.79%] [9.88%] [10.62%]
      40
    • Kristelig Folkeparti [0.00%] [0.47%] [2.27%] [2.40%] [3.37%] [1.23%] [1.18%]
      2
    • Kystpartiet [1.04%] [1.40%] [0.57%] [0.60%] [0.96%] [1.23%] [0.00%]
      1
    • Pensjonistpartiet [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.00%] [0.48%] [0.00%] [0.29%]
      0
    • Rødt [4.17%] [5.58%] [6.25%] [5.99%] [4.33%] [8.64%] [5.90%]
      20
    • Senterpartiet [0.00%] [1.86%] [0.00%] [1.80%] [2.40%] [0.62%] [2.06%]
      4
    • Sosialistisk Venstreparti [6.25%] [7.44%] [11.93%] [8.98%] [8.17%] [11.73%] [9.14%]
      19
    • Venstre [9.38%] [9.30%] [10.80%] [11.38%] [7.69%] [8.02%] [7.37%]
      26
    • Norges Kommunistiske Parti [3.13%] [1.40%] [1.14%] [1.20%] [0.96%] [0.00%] [0.59%]
      2
    • Arbeiderpartiet [18.75%] [15.35%] [14.20%] [16.17%] [16.35%] [12.96%] [19.17%]
      51
    • Kristent Samlingsparti [0.47%] [0.00%] [0.60%] [0.00%] [0.00%] [0.88%]
      1
    • Miljøpartiet De Grønne [0.93%] [1.70%] [1.80%] [1.44%] [1.23%] [2.36%]
      7
    • Blankt [4.17%] [3.26%] [4.55%] [4.79%] [1.92%] [3.09%] [5.31%]
      8
    • Ville ikke stemt [8.33%] [5.12%] [2.84%] [3.59%] [4.81%] [10.49%] [5.60%]
      14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke mange partier (kanskje ingen) som vingler så mye som FrP etter hva folk mener og de tørr ikke ta standpunkt i saker der velgerne er splittet (EU-saken f.eks). Partiene på venstresiden av norsk politikk vingler ikke så mye som FrP og er mye mer prinsippfast og bytter ikke politikk for å få økt oppslutning.

8300790[/snapback]

Dette er generelt pisspreik, og din personlige synsing uten rot i virkeligheten.

8300836[/snapback]

Dette er IKKE synsing, men de harde fakta! Det har skjedd mange ganger at FrP bytter mening når flertallet i folket bytter mening. Denne gangen var det miljø! Ikke ofte vi ser slikt hos andre partier i Norge!

8300904[/snapback]

Slenger meg på synsingen.

Lenke til kommentar
Så det er greit når venstresiden er populistiske, men ikke når Frp er det?

Ikke mange partier (kanskje ingen) som vingler så mye som FrP etter hva folk mener og de tørr ikke ta standpunkt i saker der velgerne er splittet (EU-saken f.eks).

Det er jo morsomt at du får det at Frp vil la folkeavsteming avgjøre til at de "vingler". Vingling er å ombestemme seg flere ganger. Har Frp ombestemt seg mange ganger i EU-spørsmålet i det siste?

 

Det er få partier som har stått så solid på sakene sine gjennom storm og motbør som Frp. Innvandringspolitikken er et glimrende eksempel på dette.

 

Når det er sagt er det ikke nødvendigvis dumt å endre mening om noe hvis nye fakta kommer til som tilsier at det man har ment tidligere er feil.

 

Partiene på venstresiden av norsk politikk vingler ikke så mye som FrP og er mye mer prinsippfast og bytter ikke politikk for å få økt oppslutning.

Like prinsippfast som da venstresiden lovet høyere tollgrense før valget, men trakk det tilbake igjen da de kom i posisjon?

 

Et annet eksempel på prinsippfasthet fra AP, og dette fra en miljøorganisasjon:

 

http://www.bellona.no/norwegian_import_are...gasskraft/37074

 

Nok et eksempel:

 

http://www.digi.no/php/art.php?id=211165

 

I den siste saken der ombestemte vel AP seg noe sånt som 4-6 ganger. Ikke verst bare det!

 

AP vil også inn i EU, men vil ikke følge reglene i EU:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article949764.ece

 

Da venter vi spent på denne fantastiske vinglingen fra Frp :)

Lenke til kommentar

Disse påstandene om vingling og generelt populisme er bare nok en gangs eksempler på at folk lar seg overbevise av propaganda og myteskaping. Det er ikke hold i påstandene, noe mangelen på eksempler viser.

 

Hvis folk tenker seg om, så tror jeg de vil komme frem til at de faktisk ikke har grunnlag for påstandene sine. Mange vil nok finne at de 'vet' det er sant, men de vet ikke egentlig hvordan de 'vet' det.

 

Hvis noen forøvrig synes jeg kommer med påstander jeg ikke har grunnlag for nå, så er det helt riktig. Dette er bare spekulasjoner. Men når anti-Frp'erne kan fremstille myter som fakta, så kan vel jeg fremstille spekulasjoner som fakta? ;)

Lenke til kommentar

Hvis man snakker AP (eller regjeringen egentlig) og vingling;

  • Makspris på barnehage på 1750 fra 1.1.2006 ble ikke hold
  • Løftet om full barnehagedekning fra 1.1.2008 blir ikke holdt
  • De snudde i saken om tollgrense
  • Ville bryte IA avtalen (dvs de ville ikke holde seg til sine skriftlige forpliktelser), men så snudde de igjen. Vingle vingle.

Det finnes en lang liste både overfor AP, SV og SP. Fremfor å gjenta det som tidligere er sagt kan man lese;

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=497074&hl=

 

En ting er klart, Jens Stoltenberg er den politikeren av samtlige fremtredende som jeg stoler minst på. Mannen er en vandrende løgndukke. Hele toppen til AP, minus Støre, ødelegger matlysten min. De er opphengt i maktkamp og virker fint lite interessert i meningmann. Eliten i AP er noe mange er født inn i. Det er en stygg form for overklasse.

 

Jeg tror nå i hvert fall på Halvorsen. Selv om jeg sjeldent er enig med henne. Også Giske syntes jeg å spore litt ærlighet i, selv om jeg er uenig med han om det meste også. Stoltenberg, Kolberg og Bekemellem ønsker jeg langt vekk fra Stortinget.

 

AP er forkjemper for statskirken, verneplikt, nasjonale prøver og motstander av fritt skolevalg. De opptrer høyst konservativt på mange måter og jeg skjønner fint lite hvorfor Høyre og FRP skal samarbeide og SV og AP skal samarbeide. De to mest like partiene jeg finner på Stortinget er Høyre og AP, så det er rart de ikke samarbeider. :)

Lenke til kommentar
Hvis man snakker AP (eller regjeringen egentlig) og vingling;

  •  
  • Makspris på barnehage på 1750 fra 1.1.2006 ble ikke hold
     
  • Løftet om full barnehagedekning fra 1.1.2008 blir ikke holdt
     
  • De snudde i saken om tollgrense
     
  • Ville bryte IA avtalen (dvs de ville ikke holde seg til sine skriftlige forpliktelser), men så snudde de igjen. Vingle vingle.
     

Det finnes en lang liste både overfor AP, SV og SP. Fremfor å gjenta det som tidligere er sagt kan man lese;

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=497074&hl=

 

En ting er klart, Jens Stoltenberg er den politikeren av samtlige fremtredende som jeg stoler minst på. Mannen er en vandrende løgndukke. Hele toppen til AP, minus Støre, ødelegger matlysten min. De er opphengt i maktkamp og virker fint lite interessert i meningmann. Eliten i AP er noe mange er født inn i. Det er en stygg form for overklasse.

 

Jeg tror nå i hvert fall på Halvorsen. Selv om jeg sjeldent er enig med henne. Også Giske syntes jeg å spore litt ærlighet i, selv om jeg er uenig med han om det meste også. Stoltenberg, Kolberg og Bekemellem ønsker jeg langt vekk fra Stortinget.

 

AP er forkjemper for statskirken, verneplikt, nasjonale prøver og motstander av fritt skolevalg. De opptrer høyst konservativt på mange måter og jeg skjønner fint lite hvorfor Høyre og FRP skal samarbeide og SV og AP skal samarbeide. De to mest like partiene jeg finner på Stortinget er Høyre og AP, så det er rart de ikke samarbeider. :)

8301749[/snapback]

 

Vingling som dere kaller det finner en i ethvert parti,at dog noen ikke ser vinglingen i sitt eget parti og heller viser bare til andre, vil jeg påstå er trangsynt.

Nei dette er ikke rettet til quoten i dette innlegget.

At det så er lettere å bla opp ting som en regering ikke har holdt enn et parti som ikke har måttet ta ansvar er dog en kjent sak og derfor blir det meget interessant å følge med etter neste valg om det går slik jeg tror :hmm:

Lenke til kommentar
Men på den annen side er det ekstra viktig å følge med på de partiene som sitter på makta. Er enig i at det ofte blir en altfor lite drøftende og reflektert tirade når det kommer til diskusjon rundt partier og politikk.

8304722[/snapback]

 

Ja både og,fordi det også er viktig å bite seg merke i hva opposisjonen kritiserer regeringspartiene for og hva de så selv gjør med deette når de eventuelt kommer i regering . :hmm:

Lenke til kommentar
Vingling som dere kaller det finner en i ethvert parti,at dog noen ikke ser vinglingen i sitt eget parti og heller viser bare til andre, vil jeg påstå er trangsynt.

Det som har skjedd her er at noen mener at Frp er så fryktellig vinglete. De har ikke klart å komme med ett eneste eksempel på dette, så andre bestemte seg for å komme med moteksempler for andre partier. Ikke fordi de nødvendigvis vil ha det til at de er så veldig vinglete i forhold til andre partier, men fordi noen absolutt måtte fremsette nok en ubegrunnet tullepåstand om Frp.

 

At det så er lettere å bla opp ting som en regering ikke har holdt enn  et parti som ikke har måttet ta ansvar er dog en kjent sak og derfor blir det meget interessant å følge med etter neste valg om det går slik jeg tror  :hmm:

8304713[/snapback]

Så nå er det ikke "Frp vingler", men "Frp vil vingle" ("helt ærlig altså!")? ;)

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
En ting er klart, Jens Stoltenberg er den politikeren av samtlige fremtredende som jeg stoler minst på. Mannen er en vandrende løgndukke. Hele toppen til AP, minus Støre, ødelegger matlysten min. De er opphengt i maktkamp og virker fint lite interessert i meningmann. Eliten i AP er noe mange er født inn i. Det er en stygg form for overklasse.

 

Jeg tror nå i hvert fall på Halvorsen. Selv om jeg sjeldent er enig med henne. Også Giske syntes jeg å spore litt ærlighet i, selv om jeg er uenig med han om det meste også. Stoltenberg, Kolberg og Bekemellem ønsker jeg langt vekk fra Stortinget.

8301749[/snapback]

Helt enig! Din vurdering av Stoltenberg & Co og Halvorsen støtter jeg fullt ut. Stoltenberg fremstår som ekstremt slesk og uærlig. Halvorsen fremstår som oppriktig i sin politikk, men desverre svært naiv.

Lenke til kommentar
Stoltenberg fremstår som ekstremt slesk og uærlig.

8305401[/snapback]

Konkrete eksempler på dette?

8306157[/snapback]

 

IA avtalen. Her er altså en mann som aktet å bryte en avtale. Han viste med det at hans signatur ikke er forpliktende. Vi kan takke Valla for at han ikke slapp unna med det. Så beskyldte han også FRP i Stortingets spørretime for å gjøre noe det var han selv som gjorde flere år i forkant. Når da flere stortingspolitikere påpekte dette for han var det overhodet ingen ydmykhet å spore for hans grasale tabbe. Og fadesen hvor han dolket Jagland i ryggen for å bli partileder var en flau sak for AP.

 

Sist men ikke minst;

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/08/299904.html

 

Stoltenberg har i løpet av årene gått fra min favorittpolitiker til en av de minst likte.

Lenke til kommentar

Han fikk nå gjennomgå i IA-saken. Men saken med Bulkejens ble ikke akkurat blåst særlig opp. Mitt inntrykk var nå at Carl I. fikk gjennomgå langt mer da han kastet avfallet sitt i en cotainer tilhørende et hagesenter.

 

Stoltenberg er en særdeles dyktig politiker. Det menes ikke som noe utelukkende positivt. Han er slu som en rev og så kynisk og strategisk at han ikke går i samme feller som andre. Han kjenner spillet som foregår bedre enn de fleste, han er jo født inn i dette her. Og han må ha gode kontakter i media, for han kommer særdeles godt ut der. Nå sist er det en egen (vel og merke statsfinansiert) dokumentar om han. Merkelig nok leser man lite i avisene om dette. Hadde det kommet en dokumentar om Bush som var statsfinansiert av USA ville nok kritikerne vært der for lenge siden.

 

Få personer i Norge er født med større sølvskjeer i munnen og det er få mennesker som har mindre arbeidserfaring enn Jens Stoltenberg (om man da ser bort ifra politisk arbeid). Allikevel er han paradoksalt nok leder for Arbeiderpartiet. Det er politikk han kan.

 

Jens Stoltenberg er nok ikke en mann som man ypper seg med. Jagland fikk merke det og han lot mer enn gjerne Valla bli slukt uten å strekke ut en hjelpende hånd. Stoltenberg er absolutt en av Norge sine mektigste, med flere næringslivstopper som støttespillere. Han kommer nok til å være det frem til pensjonen tar han. :)

 

Uærlighetskultur lever jo så absolutt blant våre politikere. Men der er Jens langt fra alene. Dette er jo et maktspill og man kommer ikke langt om man ikke blir litt skitten på nevene.

Lenke til kommentar

Konkrete eksempler på dette?

8306157[/snapback]

Nesten hver gang han opptrer på TV eller deltar i debatter.

8308377[/snapback]

Det kan man vel si om alle, uten at man blir mer klok av den grunn.

8309552[/snapback]

Når jeg sier Jensemann fremstår som slesk og uærlig, så er dette en generell betraktning og ikke en konkret enkelthendelse.

 

Å spørre om konkret eksempel blir relativt meningsløst. Det finnes selvsagt enkelthendelser der han er mer kvalm enn vanlig. Spesielt når han bevisst fremstiller Frp's politikk feil gang på gang, til tross for at han har fått korrigert feilene flere ganger. Og tilfeller der han kombinerer bevisste missforståelser med latterliggjøring av motparten basert på disse. Men desverre har jeg ikke katalogisert disse hendelsene, så jeg kan ikke komme med konkrete eksempler på det heller.

 

Men det jeg skrev var en betraktning fra min side, og aldri fremstillt som noen fasitt. Men jeg ser her, og i tidligere debatter, at det er ganske mange som har merka seg Stoltenberg som ekstra falsk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...