Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har get phaset ut bittorrent?

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg far internett fra GET (tidligere UPC) og i de siste ukene har hastigheten pa bittorrent nedlastingen sunkt dramatisk. Filer som jeg for dikk rundt 100Kb/s - 300KB/s er na nede pa rundt 30Kb/s - 50Kb/s. Dette er pa alle filene jeg laster ned, og dette har vart i et parr uker na. Er det noen som hvet om GET har begynt a sette ned prioriteten pa bittorrent? Eller kan det komme av noe annet?

Pa hardware.no sitt speedometer far jeg:

Ned: 4214 kbit/sekund

Opp: 750 kbit/sekund.

Ms: 10 ms

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt en annen port?

Mange ISP'er som filtrerer trafikken på port 6881-6999 (standard portene til BT).

Prøv en over 10000.

Edit: og bruk en klient som kan kryptere trafikken dersom du er koblet opp mot en annen torrent-klient som kan det samme. Dette kan aktiveres i både utorrent og azureuz.

Endret av covah
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M
Har du forsøkt en annen port?

Mange ISP'er som filtrerer trafikken på port 6881-6999 (standard portene til BT).

Prøv en over 10000.

Edit:  og bruk en klient som kan kryptere trafikken dersom du er koblet opp mot en annen torrent-klient som kan det samme.  Dette kan aktiveres i både utorrent og azureuz.

8291949[/snapback]

Jeg har kjort pa port 58780 hele tiden sa det skulle ikke vaere et problem.

Angaende kryptering sa bruker jeg Azeruz men hvor far jeg skrudd det pa?

Lenke til kommentar

Kan jo være at de har flyttet serveren til en annen IP, og at DNS'en til ISP'en din ikke er oppdatert ennå? Kan også være at maskinen din har cacha DNS recorden lokalt. Det fixer du ved å enten kjøre "ipconfig /flushdns" eller rett og slett restarte (dette funker selvsagt ikke dersom DNS'en til ISP'en din ikke er oppdatert ennå).

Lenke til kommentar
Husk å bruke port 4444 i Azereus. Fleste respektable torrentsider blacklister alt utenom det.

8292246[/snapback]

De fleste respektable torrentsider oppgir ikke hvilken port de vil vi skal bruke, og det er det to grunner til:

- Det har ingen praktisk betydning hvilken port man bruker.

- Hvis alle skulle ha brukt f.eks. port 4444, så vil ISP'er enkelt kunne sperre denne, og man er tilbake til start.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...