Maaze Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 (endret) Uff og uff...Det har seg altså sånn:Først var det slik: pc'en startet opp, kom til innloggings-bildet til xp og (tro det eller ei) slo seg av!Men nå: når jeg slår den på, står bare harddisken å jobber (svart skjerm), så plutselig slår maskina seg av etter ca. 20 sek.Det her er ikke bare utrolig rart, men forferdelig slitsomt for meg som har kjøpt denne pc'en og bygd den. var jo dyrt....Specs:Hovedkort: Abit AT7 MAX2 (via kt400)Pros.: AMD Athlonxp 2600+ 333FSBCpu-vifte fra GlacialTech (skal støtte opptil 2600+)Ram: 768 DDR 333FSB (256+512)Skjermkort: Hercules Prophet9700proHarddisk: WD 120GB 7200rpmmvh.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Maaze på 2002-12-15 21:39 ]</font>[ Denne Melding var redigert av: Maaze på 2002-12-15 21:49 ] Endret 3. februar 2015 av Hårek Fjernet navn Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Og det kan være uggent å blande ulike rambrikker. Sjekk innstillingene i bios. PS: Vennligst drit i å capse overskriften. SirHartge har stengt tråder med capset overskrift. FYI. Lenke til kommentar
Maaze Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 tempen ligger på 45... helt fin den Lenke til kommentar
Maaze Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Har også prøvd å kjøre med bare en ram-brikke.. funker like dårlig... kanskje jeg bare skal sende inn igjen alt på skjekk? Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Først var det slik: pc'en startet opp, kom til innloggings-bildet til xp og (tro det eller ei) slo seg av!--> har den nokon gang fungert??Men nå: når jeg slår den på, står bare harddisken å jobber (svart skjerm), så plutselig slår maskina seg av etter ca. 20 sek.--> skjer det samme viss du går inn i bios???bla-bla... først av alt, les dette: http://forum.hardware.no/nettikette.php har du innstallert windows på denne maskina, eller bare flyttet over ein HD?? edit: % #" typo... _________________ "Det beste forsvaret mot logikk er uvitenhet" "Helvete er et sted der alle tester er vellykte og ingenting virker" [ Denne Melding var redigert av: StudInc på 2002-12-15 21:54 ] Lenke til kommentar
Maaze Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 (sorry overskrifta.. har gjort om igjen nå..) jo, skal vi se.. aller først kjørte jeg med en duron850MHz. det funka ikke helt som det skulle da heller. etter å ha installert windows xp og kjørt det en uke, så, plutselig midt inni FruityLoops, slo maskina seg av.. merkelig. så byttta jeg denne duron prossen med en annen duron, og alt funka nokså greit. SÅ fikk jeg vidunderet jeg har venta på i MANGE måneder. athlon xp 2600+. Så slår vi på og alt funker normalt enda en uke. Så slår den seg av når jeg skal logge meg inn i xp. Og, som sagt, NÅ står bare skjermen og blinker når jeg slår på, og harddisken jobber som besatt i 20 sek. Da slår den seg bare av. håper det var opplysende Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 21:35, skrev Maaze:Uff og uff... Det har seg altså sånn: Først var det slik: pc'en startet opp, kom til innloggings-bildet til xp og (tro det eller ei) slo seg av!Men nå: når jeg slår den på, står bare harddisken å jobber (svart skjerm), så plutselig slår maskina seg av etter ca. 20 sek.Det her er ikke bare utrolig rart, men forferdelig slitsomt for meg som har kjøpt denne pc'en og bygd den. var jo dyrt..mvh.Jo Setså "Job well done" jo Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 virkar litt rart ja... virus?? orginal windows?? nyaste bios-versjon?? ellers ville eg ha testa den gamle prosessoren og eit anna skjermkort (viss du kan..) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 21:57, skrev Maaze:SÅ fikk jeg vidunderet jeg har venta på i MANGE måneder. athlon xp 2600+. Så slår vi på og alt funker normalt enda en uke. IMO bør du definitivt legge inn OS på nytt. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hmmm... Hadde noe av det samme problemet. Dataen kom seg inn i windows, og låste seg, eller når jeg boosta fra win-xp cd, slo maskina seg av. Det jeg fant ut var at det gamle skjermkortet, kunne få hk til å dra alt for mye strøm, og psu kutter ut. (Brente forøvrig en psuved gjenntatte sykluser med på og avslutting) Det jeg gjorde var å installere alt med et annet skjermkort, for så å bytte til det gamle igjen, som merkelig nok virket. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Send en mail til den websjappa du kjøpte delene ifra. Enten så får du god eråd fra dem som funker eller så må du i verste fall sende delene inn for og så få nye deler tilbake etter 2-3 uker. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå