BooBass Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Kan jo hende det finnes en developer versjon av DX10 for XP? 8372359[/snapback] Kanskje noe sånt no ja. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Crysis kjører jo i DX9 i tillegg. Nåa man lager et spill vil det være dumt å kutte bort den kundemassen med eldre OS, altså vil de også lage det slik at XP kan kjøre spillet. XP støtter ikke DX10, så dermed støtter spillet også DX9c. Samme med editoren, vil jeg tro Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Vi har jo alltid visst at spillet støtter DX9, men poenget er at det blir enda bedre grafikk med DX10, noe man må ha Vista for å bruke. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Trur ikkje grafikken kommer til å bli SÅ forskjellig på dx10 vs dx9. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Vi har jo alltid visst at spillet støtter DX9, men poenget er at det blir enda bedre grafikk med DX10, noe man må ha Vista for å bruke. 8372864[/snapback] OK. Da så jeg ikke hele problemstillingen ovenfor Trur ikkje grafikken kommer til å bli SÅ forskjellig på dx10 vs dx9. 8373233[/snapback] Litt av poenget med DX10 er, i tillegg til mer avanserte metoder for å få god grafikk, at grafikken blir mye raskere dvs at bildebehandlingsprosessen blir effektivisert. DX9 hadde visstnok en gjeng med ulemper etterhvert som grafikken ble mer og mer avansert fordi teknologien var gammel og "treg". DX10 er bygget opp helt fra bunnen av med tanke på nye måter å behandle grafikk på. Se feks på den ny Unified Shader Architechture på GTX, der behandlingkraft på grafikkortet kan allokeres dit hvor den trengs i den aktuelle situasjonen. Mener jeg så et sted at DX10 skulle være opp til 10 ganger raskere på 3D enn DX9, og 4 ganger raskere på 2D. Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Yup, sier meg enig i mye av det som står over her. Det største problemet med å kjøre Crysis på en DX9 PC vil være ytelsen, rett og slett fordi det blir for store mengder data for skjermkortet, siden spillet egentlig er tenkt for DX10. Skal man si det veldig enkelt, vil et DX9 skjermkort måtte jobbe minst tre-dobbelt så hardt som et DX10 kort på å fremstille samme grafikken. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 «Det største problemet med å kjøre Crysis på en DX9 PC vil være ytelsen, rett og slett fordi det blir for store mengder data for skjermkortet, siden spillet egentlig er tenkt for DX10.» Så lenge spelet er optimalisert for DX9 trur eg ikkje at ytelsen vil vere eit problem. Dei fleste vil tross alt kjøre spelet på eit DX9 basert skjermort, og Crytek vil derfor jobbe hardt for at desse skal få ein god opplevelse. Når det gjeld det andre punktet ditt eg siterer, tolker ikkje eg situasjonen på denne måten. Crysis er ikkje eit DX10 spel, men eit DX9 spel der DX10 er lagt til. DX10 er nok først og fremst der bare for å kunne skryte litt. Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) «Det største problemet med å kjøre Crysis på en DX9 PC vil være ytelsen, rett og slett fordi det blir for store mengder data for skjermkortet, siden spillet egentlig er tenkt for DX10.» Så lenge spelet er optimalisert for DX9 trur eg ikkje at ytelsen vil vere eit problem. Dei fleste vil tross alt kjøre spelet på eit DX9 basert skjermort, og Crytek vil derfor jobbe hardt for at desse skal få ein god opplevelse. Når det gjeld det andre punktet ditt eg siterer, tolker ikkje eg situasjonen på denne måten. Crysis er ikkje eit DX10 spel, men eit DX9 spel der DX10 er lagt til. DX10 er nok først og fremst der bare for å kunne skryte litt. 8374022[/snapback] Trodde Crysis var bygget på DX10-teknologien fra bunnen av jeg... EDIT: DX10 er vel ikke noe "de bare har lagt til". Endret 13. april 2007 av nils2911 Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Trodde Crysis var bygget på DX10-teknologien fra bunnen av jeg... 8374295[/snapback] Det trodde jeg også. Har sett flere steder at spillet skal være "den første fullblods DX10 FPS" osv. En video jeg så av spillet sa også han som testet det under en scene som han spilte på XP at det var merkbart dårligere kvalitet, men fortsatt bra. Vil jo tro at det naturlige ved utviklingen av et slikt spill var å lage grafikken så bra som mulig først, for siden å skalere ned så dårligere maskiner kan spille på lavere settingser og med DX9 osv. DX10 er jo ikke DX9 + ny effekter, det er jo en helt ny måte å behandle grafikk på. Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
ttt Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 DX10 blir i hovudsak brukt for å få betre ytelse. Det vil ikkje vere nokon store forskjellar mellom DX9 og 10 versjonen. For å sitere MistaPi: Xbox360 GPU'en er semi DX10 compliant og med MEMEXPORT går den over DX10 på et punkt. DX10 handler hovedsaklig om effektivisering der av mye er av problemstillinger forbeholdt PC. Dessuten vil det uansett ta langt tid før DX10 blir utnyttet i noe stor grad, med de første spillene (som jeg ikke vil definere som DX10-spill) vil dette kun være "taged-on" med DX9 som grunnbase. Sett bort ifra ytelsen som high-end DX10 kort gir vil man ikke gå glipp av mye med å spille Crysis på et DX9 kort. 8232509[/snapback] Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Det virker ikke bare som graffikken eller ytelsen blir bedre i DX10, men de legger til flere ting også. Bare se på Age of Conan sin sammenligning her(Spesielt bilde nr 2) Utifra de bildene, vil jeg nesten si at forskellen er som High og Very high. Endret 13. april 2007 av Andreas045 Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Forskjell på 9 og 10 er også ganske godt illustrert med disse bildene: http://www.pcgames.de/?menu=browser&mode=a...d=536720&page=1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Forskjell på 9 og 10 er også ganske godt illustrert med disse bildene: http://www.pcgames.de/?menu=browser&mode=a...d=536720&page=1 8374963[/snapback] Godt illustrert, men de bildene er fake. Ihverfall de fra DX10, det er ikke sånn spillet kommer til å se ut. Det er en artist som har designet hvordan han anntok at det så ut, men det er ikke fra spillet, selvom jeg skulle ønske det. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Skjønte forsåvidt at selve spillet ikke kom til å se slik ut, vil jo være temmelig bortkastet med tanke på at man flyr over alt sammen :-) Men har sett bildene forskjellige steder som "DX10 concept art". Så vil ikke dette si at bildene har noe for seg? Jeg mener, dersom disse to bildene representerer hva de forskjellige teknologiene kan vise av 3D? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 «Det største problemet med å kjøre Crysis på en DX9 PC vil være ytelsen, rett og slett fordi det blir for store mengder data for skjermkortet, siden spillet egentlig er tenkt for DX10.» Så lenge spelet er optimalisert for DX9 trur eg ikkje at ytelsen vil vere eit problem. Dei fleste vil tross alt kjøre spelet på eit DX9 basert skjermort, og Crytek vil derfor jobbe hardt for at desse skal få ein god opplevelse. Når det gjeld det andre punktet ditt eg siterer, tolker ikkje eg situasjonen på denne måten. Crysis er ikkje eit DX10 spel, men eit DX9 spel der DX10 er lagt til. DX10 er nok først og fremst der bare for å kunne skryte litt. 8374022[/snapback] Trodde Crysis var bygget på DX10-teknologien fra bunnen av jeg... EDIT: DX10 er vel ikke noe "de bare har lagt til". 8374295[/snapback] Var også av det inntrykket, nemlig at Crysis var laget for DX10, men fikk lagt til bakover kompatibilitet for DX9. Men er saken slik du sier "ttt" blir jo ting noe annerledes. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ok, jeg er litt forvirret her. Når Crysis demoen blir sluppet, blir også DX10 sluppet sammen med den? Eller er DX10 allerede sluppet for Vista? Sitter med FSX som kan kjøre DX10, men venter med DX10 kort og Vista fordi jeg trodde ikke DX10 hadde kommet enda... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ok, jeg er litt forvirret her. Når Crysis demoen blir sluppet, blir også DX10 sluppet sammen med den? Eller er DX10 allerede sluppet for Vista? Sitter med FSX som kan kjøre DX10, men venter med DX10 kort og Vista fordi jeg trodde ikke DX10 hadde kommet enda... 8381701[/snapback] DX10 har kommet, jeg sitter med det nå. Problemet er at jeg ikke får brukt det, fordi det har ikke kommet noen spill som bruker dette enda. FSX skal det komme ut en patch som gjør så man kan bruke dx10, regner med at i Crysis får man det i demoen og ferdig i spillet når det kommer ut. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Ok, jeg er litt forvirret her. Når Crysis demoen blir sluppet, blir også DX10 sluppet sammen med den? Eller er DX10 allerede sluppet for Vista? Sitter med FSX som kan kjøre DX10, men venter med DX10 kort og Vista fordi jeg trodde ikke DX10 hadde kommet enda... 8381701[/snapback] DX10 har kommet, jeg sitter med det nå. Problemet er at jeg ikke får brukt det, fordi det har ikke kommet noen spill som bruker dette enda. FSX skal det komme ut en patch som gjør så man kan bruke dx10, regner med at i Crysis får man det i demoen og ferdig i spillet når det kommer ut. 8381911[/snapback] Bruker ikke G80 tech-demoene fra nvidia DX10 da? http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_nvidia.html Endret 14. april 2007 av Looper87 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ok, jeg er litt forvirret her. Når Crysis demoen blir sluppet, blir også DX10 sluppet sammen med den? Eller er DX10 allerede sluppet for Vista? Sitter med FSX som kan kjøre DX10, men venter med DX10 kort og Vista fordi jeg trodde ikke DX10 hadde kommet enda... 8381701[/snapback] DX10 har kommet, jeg sitter med det nå. Problemet er at jeg ikke får brukt det, fordi det har ikke kommet noen spill som bruker dette enda. FSX skal det komme ut en patch som gjør så man kan bruke dx10, regner med at i Crysis får man det i demoen og ferdig i spillet når det kommer ut. 8381911[/snapback] Bruker ikke G80 tech-demoene fra nvidia DX10 da? http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_nvidia.html 8383609[/snapback] Bare Cascades Demo. Graffikken er ganske syk, har prøvd den. Men det er bare en demo som demostrerer dx10, er ikke så mye å finne på der. Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Interview: NVIDIA's Keita Iida The future of Direct X, Crysis http://pc.ign.com/articles/780/780314p1.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå