Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men MySQL er vel under åpen kildekode så man har lov til å forandre hvis man har lyst...er det ikke sånn? Det er vel kanskje derfor Google bruker MySQL hvis det ikke finnes noen andre (kanskje bedre?) åpen kildekode-databaser?

 

Korrekt meg hvis jeg tar feil om MySQL og åpen kildekode her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hekter meg på denne tråden jeg og...

 

Det kommer litt an på hvor mye erfaring du har med jobbing mot databaser også. PostgreSQL er litt mer komplisert enn mysql, som er mye lettere å sette opp, konfigurere og jobbe med.

Jasså? Skjønner ikke hvor folk tar det fra, jeg mener postgres er enklere å sette seg inn i..?

8415611[/snapback]

 

Må si meg enig. Har hittil brukt MySQL, men har nå bestemt meg for å ta overgangen til PostgreSQL

Ingen direkte behov som er grunnen, men snarere at jeg aldri egentlig har likt MySQL (av flere grunner, selv om den fungerer greit) og at jeg har tittet en del på PgSQL en stund nå og liker det jeg ser mer og mer.

Og etter at jeg nå virkelig har begynt å ta de første stegene sitter jeg igjen med et klart inntrykk: Manualen til PgSQL er uendelig mye bedre enn MySQL sin! Gud vet hvor mange timer jeg har surret rundt i MySQL-manualen uten resultat. Etter noen timer med lesing i PgSQL sin føler jeg meg allerede mye mer hjemme enn jeg noen gang har gjort i MySQL og lært mange nyttige ting.

Aldri undervurder verdien av en god manual!

 

Allikevel skjønner jeg at noen ser på PostgreSQL som mer komplisert fordi enkelte ting i MySQL kan være mer logisk for en nybegynner, men straks man er over nybegynner-stadiet tror jeg dette utjevner seg til PostgreSQL sin fordel.

 

Ser vertfall for meg en mye lysere database-hverdag nå :thumbup:

Lenke til kommentar
Allikevel skjønner jeg at noen ser på PostgreSQL som mer komplisert fordi enkelte ting i MySQL kan være mer logisk for en nybegynner, men straks man er over nybegynner-stadiet tror jeg dette utjevner seg til PostgreSQL sin fordel.

Jepp, den kan nok stemme ;)

I hvert fall sånn for meg...skulle egentlig begynne å prøve PostgreSQL, men har fortsatt ikke begynt utenom å lage 2 databaser og noen tabeller...men bare det med å lage tabellene fungerer (forsovet likt), men det er ikke det samme hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...