Gå til innhold

Nforce 2 , chaintech

DraZeN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(double-post, men jeg kan vell bruke den til noe fornuftig)

Rayline TWB, nForce2 lydkortet er et av de mest avanserte og beste lydkortene tilgjengelig til "vanlig" folk i dag (bare muligens "slått" av Creative sitt nyeste, but then again.. så er det Creative, da -- ikke noe jeg vil ha I maskinen min iaf)

"lydkort er tingen for bra lyd." utsagnet ditt stemte kanskje for noen år siden, men med nForceX kortene på markedet, kan du ikke ta mer feil når du sier slike ting.

[ Denne Melding var redigert av: timmstokke på 2002-12-17 19:57 ]

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på SATA raid og vanlig?

Har lagt merke til at layouten på chaintech sitt hk er ekstremt dårlig , men har lagt merke til at asus sitt ser ekstremt smått ut . Er det det , passer det normalt inn i et Chieftec miditower uten å måtte skifte fester , og følger d med sånn plate til å feste der bake , siden den ikke følger standaren????

Og kan noen si meg noe om den dobbel lan funksjonen , kan man ha to nettverk eller?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 20:45, skrev DraZeN:

Hva er forskjellen på SATA raid og vanlig?

Har lagt merke til at layouten på chaintech sitt hk er ekstremt dårlig , men har lagt merke til at asus sitt ser ekstremt smått ut . Er det det , passer det normalt inn i et Chieftec miditower uten å måtte skifte fester , og følger d med sånn plate til å feste der bake , siden den ikke følger standaren????

Og kan noen si meg noe om den dobbel lan funksjonen , kan man ha to nettverk eller?

Ja du kan ha to nettverk. Eller du kan koble til f.eks et kabelmodem på et nic og route det ut til et lokalt nettverk på det andre (hvis du har et bredbåndsmodem som kun tillater en pc oppkoblet).

Serial ATA er en ny standard for IDE som er på vei inn. Dagens standard er Parallell ATA. Det finnes adapter for å bruke dagens harddisker på SATA. Men det beste er nok å vente til det kommer ordentlige SATA enheter.

Jeg hadde så absolutt solgt Audigy2 lydkortet og brukt det innebygde istedenfor hvis du går for ASUS kortet. Men behold for guds skyld Audigy2 kortet hvis du kjøper Chaintech.

ASUS kortet følger ATX standarden så det er ikkenoe problem å montere det i et Chieftec tower. Det følger også med en spesiell bakplate slik at du slipper å bekymre deg for det (Har enda ikke sett et eneste hovedkort som krever spesiell bakplate som ikke blir levert med det).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 23:29, skrev Rayline TWB:

Timmstokke - har du spurt meg hvilket lydkort jeg har? - Nei. Skal jeg svare deg? - Ja, jeg har et M- Audiophile 2496, så kom ikke å påstå at jeg tar feil om lydkort/lydchip- kvalitet !!

Det jeg hengte meg opp i var "lydkort er tingen for bra lyd." Vanlige folk bruker ikke tusenvis av kroner på et lydkort (slik som du sikkert har gjort)

Mitt poeng var bare at nForce2 HAR veldig bra lyd til en rimelig penge -- jeg sa ikke at nForce2 har den BESTE lyden. Audiophiles "trenger" sikkert bedre lyd, men det er jo ganske tydelig i denne diskusjonen at ikke alle er audiophiles :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...