Gå til innhold

Nforce 2 , chaintech

DraZeN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror heller jeg ville kjøpt et annet nForce2 hk.

Så langt har jeg bare dårlige erfaringer med Chaintech, jeg har en følelse av at Chaintech er på prøvestadiet på hovedkort fronten og leverer uferdige hovedkort som det ofte er masse tull med.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg mener nå å ha hørt mye bra om disse hovedkortene fra Chaintech . Vet at de er ganske nye , men hvis du hadde visst spessifikasjonene på dette hket så hadde du blitt ganske imponert.

Dessuten støtter det ganske høy cpu , og har mange pci porter , noe som jeg trenger , og har ikke peiling på andre hk med nforce2 chipsett , vet ikke hvor stor cp og sånt dem støtter.

Sjekk det ut her : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...t=7NJS%20ZENITH

Og hvis det skulle være noe pekk med det leverer jeg maskinen til leverandør og ber dem fikse det!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-15 21:34, skrev DraZeN:

Er dette hovedkortet noe å satse på ?

Chaintech CT-7NJS

Lest at d er ganske bra men vil ha eksperters mening :smile:

Nei det hovedkortet der er ikke av de beste nForce2 hovedkortene. Hovedgrunnen til å styre klar er at det bruker en elendig c-media lybrikke istedenfor den utmerkede nForce APU lydbrikken (Dolby Digital 5.1 dekoding/enkoding, veldig lav belastning på prosessor osv).

Jeg ville så absolutt gått for et Asus, MSi eller Abit nForce2 hovedkort istedenfor. Asus A7N8X Deluxe er et veldig bra kort f.eks uten alle bakdelene som Chaintech kortet har. OG alle nForce2 hovedkort støtter minimum 266/333fsb. Mange av de funker utmerket på 400fsb (bl.a A7N8X) selv om de ikke offesielt har støtte for det. Du trenger selvsagt skikkelig minne +++ for å få det til, men det er fullt mulig.

Lenke til kommentar

Nei det hovedkortet der er ikke av de beste nForce2 hovedkortene. Hovedgrunnen til å styre klar er at det bruker en elendig c-media lybrikke istedenfor den utmerkede nForce APU lydbrikken (Dolby Digital 5.1 dekoding/enkoding, veldig lav belastning på prosessor osv).

Jeg ville så absolutt gått for et Asus, MSi eller Abit nForce2 hovedkort istedenfor. Asus A7N8X Deluxe er et veldig bra kort f.eks uten alle bakdelene som Chaintech kortet har. OG alle nForce2 hovedkort støtter minimum 266/333fsb. Mange av de funker utmerket på 400fsb (bl.a A7N8X) selv om de ikke offesielt har støtte for det. Du trenger selvsagt skikkelig minne +++ for å få det til, men det er fullt mulig.

Menne , hva har det å si om lydchippen er så kraftig da??

Lenke til kommentar

1: Asus sitt nForce2 kort takler "2.0 GHz +" som det står på komplett sine sider. Ta det med ro, det takler alt som finnes på markedet i dag.

2: Chaintech sitt nForce2 kort kom ikke "best ut". Hvis du leser konklusjonen (http://www6.tomshardware.com/mainboard/20021111/nforce2-16.html#conclusion_no_losers_this_time) ser du at alle kortene er noelunde like bra, og at alle har sine styrker. Personlig liker jeg bedre å gå med "merkevarer" når det gjelder viktige ting som hovedkort, men jeg skal ikke overtale deg noen vei. Alt jeg har sagt er at jeg er forferdelig fornøyd med mitt Asus A7N8X Deluxe kort.

3: Hvis du først kjøper et hovedkort som KAN ha (mer eller mindre) den beste lydkvaliteten og egenskapene på forbrukermarkedet, hvorfor ikke?

.. jeg skal igjen ikke overtale deg -- du får gjøre dine egne feil. Alt jeg sier er at jeg er glad for at jeg slipper å spille Battlefield 1942 med 11KHz lyd kvalitet, med 16 channels, osv. (BF er vell et av de "værste" spillene når det gjelder krav for høy lydkvalitet)

Lenke til kommentar

I alle tilfelle er det kjekt å ha muligheten til å selge audgy 2'en, yes?

Uansett, jeg er kjempe fornøyd med Asus'en min. Jeg er bare interessert i hvorfor du viser så stort ønske om å kjøpe Chaintech'en? Hvis et annet kort var bedre (da tenker jeg helst på lyd og 2 nettverks kort) OG kom fra en kjent produsent vet jeg hva jeg ville (har) valgt. Det eneste jeg kan tenke på er CBox'en (som ser litt snadder ut), men utenom det..

Lenke til kommentar

Ikke bare cd boks , men runde ide og floppykabler, en brønn med usb og firewire og et lcd termometer som viser temp inne i kabinettet ! Det er et jævli bra kort som har masse fett xtrautstyr , og jeg vil ikke selge lydkort . Og jeg vil velge asus , menne , kan noen gi meg noe som endelig får meg til å velge asus? =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...