Oly Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Kan ikke forestille meg at det er vil være en "drømmejobb" å kjøre skolebussen. Fylle opp bussen med rølpete barn og ungdom som bråker uten stans, og i tillegg kommer dilemmaet om hvordan du bør reagere hvis en unge/ungdom ikke har med seg penger/busskort en dag. Kanskje har du fått streng beskjed av arbeidsgiver at disse ikke skal få lov til å bli med på turen fra/til skolen pga det, men så nøler du samtidig med å være "kjip" mot den stakkar passasjeren. Virker for meg mer lukurativt å kjøre kystbussen, ettersom da kan norges praktfulle landskap bli å observere fra førersetet. Bra at noen er villige til å satse på yrker innen kollektiv transport Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Nå fikk jeg søren meg lyst på en tur med kystbussen, og ikke sitte her i varmen på jobben.. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Uff, må være det verste yrket jeg kan tenke meg. Du blir nok lei av å kjøre den samme ruten gjentatte ganger, men det kommer jo veldig an på hvor du kjører, er sikkert ikke så ille å kjøre buss viss du kjører lengre turer, det jeg først og fremst tenker på er ruter på opptil 20 mil med skoledrittunger, der du aldri kommer opp i 80km/t før du må begynne å bremse for neste busstopp igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå