Gå til innhold

Kan min laptop kjøre Vista Ultimate?

Raste

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg skal kjøpe Vista på min laptop og jeg lurer på om jeg har de spesa som trengs...

8291329[/snapback]

Hvor på laptop'en får man kjøpt Vista? Trodde du mått kjøpe det fra en butikk jeg.

8292997[/snapback]

Skal det være morsomt heller, tror sikkert at folk skjønner hva det var siden dem har allerede svart ....

Men hva mener Windows med stemmegjenkjenning, hva gjør det?

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du skal kjøre Aero og en del av den UI-en som finnes i Vista er det anbefalt med 2 GB ram, og et skjermkort med 256MB minne. Du greier nok alltids å kjøre Vista, men om du kjører det veldig bra vet jeg ikke.

8291461[/snapback]

Største crap'et jeg har hørt....

Kjører i dag Vista Ultimate på en snart 2 år gammel Dell Inspiron 6000. Specs? Jo:

Intel Centrino på 1.7Ghz

1 GB RAM

og Ati x300 skjermkort (som må være den slappeste brikken som Ati har laget siden Mach64)

Kjører Vista med full EyeCandy og drøssevis av applikasjoner innstallert. Enda ikke hatt noen begrensninger med minnet.

Så det så...

Lei av folk som MÅ komme med en uttalelse om Vista uten å ha prøvd det.

8292960[/snapback]

Helt enig! Det irriterer meg! nesten så mye som de som sier at vista er dårlig fordi det krever mye når du bruker det under desktop bruk.. so what? jeg har da ingenting annet å bruke de 200 000 ghz`ne mine til!

Lenke til kommentar

Kjører selv Vista Home Premium på min bærebare med PentiumM 1,7GHz, 1GiB RAM og Mobility RADEON 9700 skjermkort. Dette fungerer helt fint til vanlige oppgaver, selv om driverne til skjermkortet virker noe umodne ennå mht. spill. Media Center fungerer helt fint, så lenge du sørger for å benytte oppdaterete drivere (standard-driverne i Vista gav bare sort/hvitt TV-ut).

Skal du ha Vista på bærbar, bør du ha minimum Home Premium eller Business, da du får med tablet-funksjonaliteten som er uhyre praktisk hvis du vil bruke din bærbare til å ta notater med (bruker en Wacom Volito2). One Note/Journal og penn gjør livet mye lettere :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx
ZiDRoV : Takk,  funker Aero bra på din laptop?

Skalø kjøpe Ultimate straks :)

8292980[/snapback]

Aero funker så det griner.

Kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd med min Ultimate install, selv om jeg godt kunne levd uten Media Center innstallert.

Kan legge til at jeg tidligere hadde Fedora 6 på bærbarn, med en begrenset Beryl-install...Vista Aero er ikke i nærheten av å bruke like mye av systemet. - Dog er den heller ikke i nærheten av å være like kul :p.

Min tanke er uansett, om vi liker det eller ikke, så er Vista fremtiden...jeg starter gjerne med den på en "ikke-optimalisert" maskin, for å lære meg mest mulig om OS'et.

Så min anbefaling må bli - go for it!

-Z-

Lenke til kommentar

K, nå har jeg nettopp fått det og det går som det griner her å;)

Men når jeg installerte det så gikk alle Acer prg vekk :S

Noen som vet om jeg kan få det tilbake lagde en recovery cd før jeg installerte det, må jeg installere det recovery cd å?

Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg kan få det tilbake lagde en recovery cd før jeg installerte det, må jeg installere det recovery cd å?

8296343[/snapback]

Ja, det må du vettu!

Lenke til kommentar

8296343[/snapback]

Du kan jo bare få lastet ned alle programmene fra Acer da. Da får du jo også de nyeste versjonene osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...