Gå til innhold

Kan min laptop kjøre Vista Ultimate?

Raste

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg skal kjøpe Vista til min laptop og jeg lurer på om jeg har de spesa som trengs... Jeg tenker på installere Buisness, Ultimate eller Home Premium pakka!

Spes :

harddisk : 120 GB

Ram : 1 GB'

Grafikkkort : Ati Radeon Xpress 1150

Prossesor : Amd Turion 64

Og følger det med Media center på Buisness og ultimate pakka?

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo.

Jeg skal kjøpe Vista på min laptop og jeg lurer på om jeg har de spesa som trengs... Jeg tenker på  installere Buisness, Ultimate eller Home Premium pakka!

Spes :

harddisk : 120 GB

Ram : 1 GB'

Grafikkkort : Ati Radeon Xpress 1150

Prossesor : Amd Turion 64

Og følger det med Media center på Buisness og ultimate pakka?

8291329[/snapback]

Maskinen din skal støtte alle typer Vista.

Media Center følger ikke med Vista så vidt meg bekjent.

Lenke til kommentar

Home er jo en versjon som mangler en del muligheter i forhold til Ultimate.

Ta feks XP pro og Home.På Home mangler feks Remote desktop og den støtter kun simple file sharing for å nevne et par eksempler.

Et godt tips er å kjøpe OEM versjonen.Da får du Ultimate til rundt 1600 kr.Det eneste du taper på å kjøpe OEM er kundesupport fra Microsoft.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Her er de vanligste versjonene og de viktigste forskjellene.

Home basic. Ikke Aero, Ikke Mediecenter, ikke domene støtte (nettverk), Begresent mobility (sw for optimalisering av bærbare)

Home premium: Aero, Mediecenter, Ikke domenestøtte, mobility center, ikke domenestøtte (nettverk), Kun remote desktop client

Business Aero, Ikke Medicenter, full domenestøtte, Remote desktop Host

Ultimate: Har alt.

---

De fleste nye skjermkort kjører greit Aero, selv kjører jeg Ultimate på Intel GMA950 integrert skjermkort uten merkbare ytelseproblemer.

Ser ingen problemer med å kjøre Aero på de spec'ene du oppgir. Om det er Home premium, business eller ultimate spiller liten rolle ytelsesmessig.

Endret av magnum65
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx
Hvis du skal kjøre Aero og en del av den UI-en som finnes i Vista er det anbefalt med 2 GB ram, og et skjermkort med 256MB minne. Du greier nok alltids å kjøre Vista, men om du kjører det veldig bra vet jeg ikke.

8291461[/snapback]

Største crap'et jeg har hørt....

Kjører i dag Vista Ultimate på en snart 2 år gammel Dell Inspiron 6000. Specs? Jo:

Intel Centrino på 1.7Ghz

1 GB RAM

og Ati x300 skjermkort (som må være den slappeste brikken som Ati har laget siden Mach64)

Kjører Vista med full EyeCandy og drøssevis av applikasjoner innstallert. Enda ikke hatt noen begrensninger med minnet.

Så det så...

Lei av folk som MÅ komme med en uttalelse om Vista uten å ha prøvd det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...