Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vell som sakt har jeg cpu problemer, problemet er at plutselig brgynner pcen og bruke 100% uten noe grunn, da lagger veldig. når jeg skjekker hva det er så bruker "ingen" cpu det står at itunes bruker litt og firefox litt med det er det. så jeg lurer på om noen vet hvorfor pcen min plutselig bruker 100% uten noe grunn.' software feil?

ps dette skjedde rett etter jeg instalert alt nytt på pcen. og jeg har 2,8ghz duel core prossesor så den brude greie firefox og itunes + anti virus og litt andre programer.

Endret av boneswiss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vell som sakt har jeg cpu problemer, problemet er at plutselig brgynner pcen og bruke 100% uten noe grunn, da lagger veldig. når jeg skjekker hva det er så bruker "ingen" cpu det står at itunes bruker litt og firefox litt med det er det. så jeg lurer på om noen vet hvorfor pcen min plutselig bruker 100% uten noe grunn.' software feil?

ps dette skjedde rett etter jeg instalert alt nytt på pcen. og jeg har 2,8ghz duel core prossesor så den brude greie firefox og itunes + anti virus og litt andre programer.

8291140[/snapback]

Kan være virus/malware/spyware.

Ta en sjekk for dette.

Lenke til kommentar
Bruk oppgavebehandling og se hvilken prosses som bruker alle cpu krafta ;)

viss svhost bruker alt kan det fort være virus/malware/spyware etc...

8291273[/snapback]

det var det jeg gjorde som sakt bare littl utydelig. men det er ikke noe som bruker cpu sier oppgavebehandlingen.

jeg instalerete windows xp proff. begynte instalere ting etter noen par oppdateringer fra windows begynte dette og skje. da tenkte jeg at sikkert noe som hadde hacket seg in eller noe, og det er like greit og instalere alt på nytt, så gjorde jeg det gikk ikke på noen tvilsom, men som sist gang så etter noen par windows patcher så gikk det dårlig. tror det var faktisk etter geuine testen og jeg har ordentlig betalt xp ikke pirat kopi.

Lenke til kommentar
Bruk oppgavebehandling og se hvilken prosses som bruker alle cpu krafta ;)

viss svhost bruker alt kan det fort være virus/malware/spyware etc...

8291273[/snapback]

det var det jeg gjorde som sakt bare littl utydelig. men det er ikke noe som bruker cpu sier oppgavebehandlingen.

jeg instalerete windows xp proff. begynte instalere ting etter noen par oppdateringer fra windows begynte dette og skje. da tenkte jeg at sikkert noe som hadde hacket seg in eller noe, og det er like greit og instalere alt på nytt, så gjorde jeg det gikk ikke på noen tvilsom, men som sist gang så etter noen par windows patcher så gikk det dårlig. tror det var faktisk etter geuine testen og jeg har ordentlig betalt xp ikke pirat kopi.

8291651[/snapback]

hmm... snodig

Oppgavebehandlingen kan vell ikke vise 100% cpu bruk uten at noen av programmene under bruker den. ta ett bilde av hele oppgavebehandlingslisten over programmer som kjøres :)

Lenke til kommentar

Process File: taskmgr.exe or taskmgr

Process Name: Windows Task Manager

Process File: smc.exe or smc

Process Name: Sygate Personal Firewall

Process File: teatimer.exe or teatimer

Process Name: Spybot S&D Realtime Scanner

Så avslutt taskmanager, firewallen din og den S&D realtime scanner så er maskinen din friskmeldt :thumbup:

Lenke til kommentar
Process File:  taskmgr.exe or taskmgr

Process Name: Windows Task Manager

Process File:  smc.exe or smc

Process Name: Sygate Personal Firewall

Process File:  teatimer.exe or teatimer

Process Name: Spybot S&D Realtime Scanner

Så avslutt taskmanager, firewallen din og den S&D realtime scanner så er maskinen din friskmeldt  :thumbup:

8293670[/snapback]

men seriøst det står task manager bruker 50% av cpuen og jeg slår på den først etter det begynner og lagge. og bare for moroskyld prøvde jeg det du sa gjett hva som skjedde? litt senere 100% bruk av cpu. akkurat kjøpt ny pc og så veldig dumt.

post-103804-1175531198_thumb.jpg

Endret av boneswiss
Lenke til kommentar

Der er firefox som tar mye ressurser.

Vill anbefale deg å oppdatere windowsen og alle driverene dine til de helt nyeste :)

Prøv annet program en taskmanager (fins andre også)

I følge det jeg ser, så har du 40% cpu igjen ledig på idle system...

Du kan også prøve å gå inn i bios og se på innstilingen av cpu'n

Kan hende default innstilingen missliker dual core

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Vill anbefale deg å oppdatere windowsen og alle driverene dine til de helt nyeste :)

8296055[/snapback]

det er ikke fire fox bare se på den andre.

Lenke til kommentar

8296055[/snapback]

8298108[/snapback]

Ja på den andre ja. Kan du la oppgave behandlingen stå på en stund så se hva som krever noe (da med alle de programma nevt tidligere av)

Lenke til kommentar

8296055[/snapback]

8298108[/snapback]

Ja på den andre ja. Kan du la oppgave behandlingen stå på en stund så se hva som krever noe (da med alle de programma nevt tidligere av)

8298565[/snapback]

du skjønner ikke. det som bruker cpu vises ikke på task manager det er det somer irriternde. pcen bruker bare mye cpu uten grunn. uten og vise det.

Lenke til kommentar
Loggen viser ikke noe spesielt.

Var det slik at alle oppdateringer er installert samt nyeste drivere?

8303539[/snapback]

har det.

har begynt og bedre seg nå uten om når spiller noen spill da går det veldig høyt og holder seg der selv om quiter spille.

men generl lag hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...