maskefjes Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei. Vi er på utkikk etter en familiebil og er veldig i tvil hva vi skal velge. Er ikke interessert i bil slik at det viktigste for oss er at den er trafikk og driftsikker samt at det er god plass. Har et budsjett på 150 000, men kan nok strekke oss litt høyere. Noen som har noen ideer/tips til hva som kan være bilen for oss. Merke spiller absolutt ingen rolle. På forhånd takk. -/maskefjes Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Volkswagen Passat er ett godt alternativ... PS. Tenkte du å kjøpe fra forhandler eller privatperson? Endret 2. april 2007 av Bushmills Lenke til kommentar
maskefjes Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Passat er en vi har tenkt på. Forresten en fin bil på linken. Vi har ikke noe preferanser for privat eller forhandler. -/maskefjes Endret 2. april 2007 av maskefjes Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 En sikker vinner er jo alltids Toyota Avensis. Biler som går og går, går og går og ikke minst går og går. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Passat er en vi har tenkt på. Forresten en fin bil på linken.Vi har ikke noe preferanser for privat eller forhandler. -/maskefjes 8291096[/snapback] Vurderer du en bil med driftssikkerhet ville jeg sett vekk fra Passat. Avensis er mye bedre dag. Topp driftssikkerhet. Lenke til kommentar
maskefjes Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Vet dere forresten noen steder på nettet hvor det ligger bruktbilrapporter? Eller må man gå til NAF å kjøpe? -/maskefjes Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Ta en titt på Autoindex for å få et inntrykk av driftsikkerhet mm. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Passat er en vi har tenkt på. Forresten en fin bil på linken.Vi har ikke noe preferanser for privat eller forhandler. -/maskefjes 8291096[/snapback] Husk på at når du kjøper fra forhandler, så har du 3 mnd bruktbilgaranti. Det får du som regel ikke privat. Men Passat er sikkert en helt ok bil det. Ikke i nærheten av hva jeg ville ha valgt, men så har vi kanskje forskjellige preferanser ang. biler. For meg er Passat en kjedelig bil, rett og slett, men for all del...ikke la det hindre deg i å kjøpe en. Jeg ville nok kikke på andre merker også. Som nevnt over her, er Toyota også ok biler. Bra driftsikkerhet, går langt. Mazda 6 er også en mulighet. Ellers får man jo Mercedes, som banker å går evig. Mye rustproblemer, ihvertfall på C og E-klassene. Av franske biler har man jo Peugeot 407 (kanskje litt for ny og dyr), Renault Laguna, og Citroén C5, som ble veldig fin etter ansiktsløftning i 2003. Uansett knallgode biler å kjøre. Fullt mulig å få tak i bra eksemplarer av de nevnte merker for rundt 150K. Pantera Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hadde heller betalt 2000kr for if bruktbilgaranti i 6mnd enn at forhandler skal tjene 10k og gi 3mnd garanti. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hadde heller betalt 2000kr for if bruktbilgaranti i 6mnd enn at forhandler skal tjene 10k og gi 3mnd garanti. 8291609[/snapback] Det hadde ikke jeg gjort...ihvertfall ikke med den bilen jeg har nå, for If skulle ha 4000 kr mer i året for å forsikre den., uten bruktbilgaranti. Pantera Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 mercedes eklasse frå 1998-1999 med dieselmotor. veldig gode eksemplar med bra utstyr får du for ca 150 000 og litt oppover. der har du bil som går og går og går og går og går og går. der har du alt av plass og rust er ingen problem, for dei fleste er alt bytta på, og viss ikkje det er bytta får du det vanlegvis på garanti. men det kan vere lurt å sjekke først. men om ting går gale kan det bli veldig dyrt å reparere, det er og en ting å tenke på... en anna ting å tenke på er servicen generelt i bertel o steen systemet, den er helt ræva og burde ikkje vere lov. men bilen i signaturen min kjøpte eg for 175. den har skinninteriør, varmeseter, xenonlys, defa motor og kupevarmer, multikonturseter (justerbare luftseter), digital 2sone klima (men ikkje tidsur på webasto, doh!) og ellers en bra utstyrspakke i utgangspunktet. den har gått 215 000, men det er ingen ting for desse bilane. dører og bakluka har vore skifta på garanti. under er det ikkje rust. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9584825 like gode eksemplar, men med mindre utstyr om du ikkje stiller like høge krav som meg får du for ned mot 150. det skal og vere sagt at frå jessheim til ytre sogn (550km) brukte denne 30liter diesel. det er 0,54l/mil. ikkje mange familiebilar kan skryte på seg et slikt forbruk. og til slutt må eg nevne at desse går og går og går og går og går og går.... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Her er noen forslag jeg mener er gode, både når det gjelder driftssikkerhet, evnen til å holde følge med trafikken selv om bilen er full av unger og bagasje, og ikke minst når ulykken er ute: Saab 9-5: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...552&pos=7&tot=9 Mitsubishi Galant: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...78&pos=5&tot=22 Volvo V70: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...0&pos=10&tot=50 BMW 320D: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...049&pos=4&tot=6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Skoda Octavia er ett bra alternativ, helst med diesel og 4x4, Fin bil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå