Gå til innhold

Den store kosmogoniske myte

Anbefalte innlegg

Haha! EID! jesse, godt jobba.

8293060[/snapback]

Jeg håper du også har skjønt forskjellen mellom de to vitenskapelige feltene nå, så vi slipper argument angående livets begynnelse når vi snakker om evolusjonsteorien :)

8293078[/snapback]

Jepp, endelig :) Morsomt er det rett og slett. Komisk at verdens "ledende" skapelsesteori faktisk ikke inneholder det grunnleggende - hvordan ble vi til.

Jeg ler..

8293088[/snapback]

Jeg ser du ikke skjønte forskjellen allikevel. Evolusjonsteori er ingen skapelsestoeri. Evolusjonsteorien omhandler hvordan livet utvikler seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gud utretter mirakler hver dag.

8293026[/snapback]

Jeg siterer Sam Harris (hvis du ikke vet hvem det er, google ham):

"Let me respond to this notion of answered prayer, because this is a classic sampling error, to use a statistical phrase. We know that human beings have a terrible sense of probability. There are many things we believe that confirm our prejudices about the world, and we believe this only by noticing the confirmations, and not keeping track of the disconfirmations. You could prove to the satisfaction of every scientist that intercessory prayer works if you set up a simple experiment. Get a billion Christians to pray for a single amputee. Get them to pray that God regrow that missing limb. This happens to salamanders every day, presumably without prayer; this is within the capacity of God. (...) I find it interesting that people of faith only tend to pray for conditions that are self-limiting."

Kilde.

Lenke til kommentar
Jepp, endelig :) Morsomt er det rett og slett. Komisk at verdens "ledende" skapelsesteori faktisk ikke inneholder det grunnleggende - hvordan ble vi til.

Jeg ler..

8293088[/snapback]

SOM DU VIRKELIG BURDE SKJØNNE BARE AV NAVNET, SÅ ER IKKE EVOLUSJONSTEORIEN EN SKAPELSESTEORI.

8293098[/snapback]

Hvordan tror da evolusjonister at livet oppsto og ikke minst intelligensen?

Svar på det, mister brøl.

8293108[/snapback]

Tredje forsøk:

Forklar intelligens. Liv kan forklares ved molekyler, stoffer osv.

Men forklar hvordan intelligensen, tanken, sjelen, følelsene har oppstått spontant. Forklar meg det så skal jeg legge ut om mine påstander etterpå.

Så kom igjen, gutt.

8292782[/snapback]

Problem: Intelligens og følelser er vanskelig å forstå.

Konklusjon1: De må være skapt av Gud

Konklusjon2: Mennesker forstår ikke alt

Å finne opp en overnaturlig forklaring, et supervesen, bringer oss ikke noe mer forståelse for hvordan intelligens, tanker og følelser fungerer. Det finnes heller ingen ting som støtter teorien om Gud. Det er bare en filosofisk påstand.

Og som du sikkert har hørt mange ganger, det forskyver bare problemet og gjør det mer komplekst; Hvordan oppsto Gud?

Nei, den enkleste forklaringen er at intelligens har oppstått gradvis som funksjon av evolusjonen. Hvordan har vi tilgode å forstå ennå.

Lenke til kommentar

Svar på det, mister brøl.

8293108[/snapback]

Hvordan livet oppsto er irrelevant når man snakker om evolusjon, evolusjonen forutsetter bare at det faktisk er der. Intelligens er resultatet av mange milliarder års utvikling: en intelligent skapning kan jobbe rundt mangler de har i forhold til andre skapninger, og dermed overleve.

Lenke til kommentar

8293108[/snapback]

Hvordan tror tannleger at livet oppsto? For ikke å snakke om låsesmeder? Hvis de ikke kan gi et konkret svar på dette, så må vi nok slå fast at tannlegevitenskapen er vrøvl. Det samme må vi også si om låsesmedlæra.

:D

Lenke til kommentar
Definer evolusjonist.

8293132[/snapback]

Hvordan oppsto intelligens?

8293165[/snapback]

Du har ikke sans for dialog, ser jeg.

8293204[/snapback]

Du har ikke sans for å dokumentere egne utsagn ser jeg.

Kom igjen da, stå for egne handlinger.

Lenke til kommentar

Si meg, hvordan er det min handling?

Jaja, jeg skal vel gi deg et svar, siden du maser så sinnsykt. Svaret er skrevet av JBlack, og dette er fjerde gangen det postes.

Men forklar hvordan intelligensen, tanken, sjelen, følelsene har oppstått spontant. Forklar meg det så skal jeg legge ut om mine påstander etterpå.

Så kom igjen, gutt.

8292782[/snapback]

Å finne opp en overnaturlig forklaring, et supervesen, bringer oss ikke noe mer forståelse for hvordan intelligens, tanker og følelser fungerer. Det finnes heller ingen ting som støtter teorien om Gud. Det er bare en filosofisk påstand.

Og som du sikkert har hørt mange ganger, det forskyver bare problemet og gjør det mer komplekst; Hvordan oppsto Gud?

Nei, den enkleste forklaringen er at intelligens har oppstått gradvis som funksjon av evolusjonen. Hvordan har vi tilgode å forstå ennå.

8293134[/snapback]

Lenke til kommentar
Si meg, hvordan er det min handling?

Jaja, jeg skal vel gi deg et svar, siden du maser så sinnsykt. Svaret er skrevet av JBlack, og dette er fjerde gangen det postes.

Så kom igjen, gutt.

8292782[/snapback]

8293134[/snapback]

8293266[/snapback]

Nettopp. Men Gud gir oss svaret :) Så hvorfor rote rundt i mørket når man kan slå på lyset?

Lenke til kommentar
Ja, hvorfor spørre i det hele tatt, når vi allerede har fantasert frem et svar? Når det faktisk går an å finne ut hva som egentlig har skjedd?

8293332[/snapback]

Intelligensen går ikke an å bevise. Det er noe vi ikke kan se, noe vi ikke kan ta på, noe som ikke er tilstede - det er kanskje til og med overført fra en annen dimensjon.

Never.

Lenke til kommentar

Her graver dem frem bevis om at evolusjonsteorien ikke er en skapelsesteori, så gjør dem narr av de som har skrevet nettopp dette opp og ned på dette forumet?

Jesse og korvald, dere lo av enkelte her når dere fant bevis på at evolusjonsteorien ikke er en skapelsesteori, noe som dere har hevdet det faktisk er. Kunne dere gitt et tegn på at dere forstår (etter å ha ledd av evolusjonister etter å ha sett beviser) at evolusjonsteorien ikke har noe med hvordan liv oppsto å gjøre? Forstår dere nå endelig hva evolusjonsteorien er? Vet dere nå forskjellen på teorien om hvordan en hunderase kan utvikle seg til å løpe fort, og en hypotese på hvordan liv oppsto?

Det er forøvrig et simpelt svar jeg vil ha, ikke spørsmål som "tror du intelligens oppsto spontant?".

Lenke til kommentar
Nettopp. Men Gud gir oss svaret :) Så hvorfor rote rundt i mørket når man kan slå på lyset?

8293319[/snapback]

Gud? Hvis du med Gud mener Brahma, så er vi enige.

Den jødiske stammeguden du kanskje sikter til ble skapt av Brahma i et anfall av akutt kjedsomhet.

Lenke til kommentar
Intelligensen går ikke an å bevise.(...) Never.

8293369[/snapback]

Hvordan vet du dette?

8293392[/snapback]

Det er noe vi ikke kan se, noe vi ikke kan ta på, noe som ikke er tilstede.

Tanken kan ikke måles, den er ikke sammensatt av molekyler eller annet materiale. Den er ikke-materialistisk. Noe som betyr at man heller ikke kan lage/skape det.

Endret av korvald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...