Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arrest over natten, men hva har jeg gjort?


x-team

Anbefalte innlegg

Dårlig tittel kansje men, fredagen som var, var jeg ute sammens med en kamerat, og var jo fint og flott det..

 

Vi prata bil som vanlig, og så gikk vi ut for og røyke, og det neste jeg husker er at jeg våkna opp på politi stasjonen, der en betjent spurte om det gikk bra med meg eller noe, med en stor kul i panna og en del sår i hodet.

 

Nei jeg hadde ikke vært i noe sloss kamp, men fikk ikke forklart hva som hadde sjedd egentlig..

 

Men sloss kamp var det ikke.. altså de hadde taua meg inn, og antakeligvis blitt slått eller de hadde gjort noe så jeg fikk den jævla kulen i hodet..

Klarer IKKE og huske noe av det i og med at jeg antakeligvis var ganske surra i hodet i og med at jeg slo hodet ganske kraftig, her sitter jeg en mandags tilig morgen og har ikke fått sove både pga smerter i hodet og får rett og slett ikke sove..

Jeg er ikke noen stor kar akkurat, og er relativt rolig av meg, og hadde ikke rørt noen av betjentene heller, så skjønner ikke hva krimminelt jeg har gjort egentlig..

 

Ble kansje en ganske rar tekst dette her, men det jeg egentlig lurte på, hvilke rettigheter har jeg dersom politiet påfører meg skader egentlig?

Har en ryggplage fra før av som ble relativt bra men kjenner at det er kommet tilbake nå..

 

De kan vel ikke utgi noe bot når de selv har påført meg skader?

 

Vist de sier at de tok meg i fylle arrest så kan de vel fortsatt ikke gi meg noe bot i og med at de har påført meg skader?

Noe lege foreviste deg meg ikke til, og de burde ha lakt merke til at jeg hadde fått meg en rimelig god trykk i hodet..

 

Hvordan bør jeg forholde meg til politiet når jeg skal dra og prate med de i dag?

Altså selvfølgelig holde meg sakelig osv, men jeg vet jo faktisk så og si ingenting om denne her saken så..

 

Ble vel egentlig bare en tråd bare for og få ut mine tanker litt.. :)

 

Men de som vet noe kan gjerne svare..

 

Takker :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han kameraten min var jo inne og henta røyk pakken eller noe, og da jeg kom ut eller hva det var så var jeg borte vekk.. Nei kulen hadde jeg da jeg kom til stasjonen..

 

Det vet jeg.. Noe av det lite jeg vet..

 

På hvilke grunnlag kan politiet utsendte bøter i slike saker i grunn?

Lenke til kommentar

Var ikke mye forklaring av politiet i grunn, langt om lenge etter og ha søkt på masse forsjellige ting inne i data basen sin så påsto de at jeg hadde slått ned en dørvakt, vel tenkte jeg, tok kontakt med de jeg hadde vært sammens med (omsider fikk taki) de skjønte ikke hva jeg snakka om, tok kontakt med ute stedet vi var på og de hadde heller ikke hørt om noen dør vakter som var slått ned der på lang tid..

 

Politiet hadde heller ingen klokke slett på disse tinga i loggen sin, ikke navn på noen andre enn meg (altså de hadde ikke navn).

 

De viste rett og slett ikke helt hva de hadde pågrepet meg for, og hvorfor de slo meg i hodet osv..

Endret av x-team
Lenke til kommentar

Du har ikke fryktelig sterkt rettsvern om du mener å være utsatt for politivold i Norge. Dette er et vanlig hendelsesforløp i slike saker: Fornærmede anmelder politiet for vold. Politiet anmelder fornærmede for vold mot politiet. Politivoldsaken blir henlagt med en gang. Fornærmede blir dømt til bot eller fengsel eller begge delene, eller han blir - hvis han har flaks - frifunnet. Mye styr ...

Lenke til kommentar

Vil påstå at det ikke er normalt at politiet skal slå folk i hodet med sånn der kølle de har osv..

 

Over betjenten innrømte at vedkommende betjent hadde vært litt iverig denne gangen.

 

Denne tråden kan stenges i grunn da jeg har funnet ut/hørt andres meninger :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vil påstå at det ikke er normalt at politiet skal slå folk i hodet med sånn der kølle de har osv..

 

Over betjenten innrømte at vedkommende betjent hadde vært litt iverig denne gangen.

 

Denne tråden kan stenges i grunn da jeg har funnet ut/hørt andres meninger :)

8301602[/snapback]

 

Så lenge du har drukket alkohol, ingen vitner, og politiet sier noe annet, blir du taperen. Like godt å glemme hele saken.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vist du hadde lest alt, så er det vitner som sakt.. :)

 

Men er ferdig med saken her inne i såfall :)

8301938[/snapback]

 

Vitner som har drukket alkohol. :whistle:

Lenke til kommentar
Det interessante er :

Du husker ingenting frå:

Røykning med kompisen til du våkna opp på politistasjonen.

MEN likevel så husker du likevel at dei slo deg i hovudet med køllene?

 

Høres litt ut som du hadde fått i deg noko som du tålte.

8309912[/snapback]

Han skriver jo at han har vitner som sier det, og at det fremgår av politirapporten. Og uansett hvor mye alkohol han har drukket er det vel ikke riktig at politiet slår ham i hodet med en kølle?

Lenke til kommentar

Han refererer til ein politirapport som plutseleg ikkje eksisterte.

 

Jeg er sikker fordi at det sto i en tilleggs rapport fra en betjent

Så har ein vitner ja, men no er det ikkje heilt vanleg for politi å slå tilfeldige personer utan at det er noko grunn til det, f.eks motsette seg arrest.

 

Så min antagelse om at x-team har fått i seg noko ( med eller uten viten) som han ikkje har tålt.

Lenke til kommentar
Så har ein vitner ja, men no er det ikkje heilt vanleg for politi å slå tilfeldige personer utan at det er noko grunn til det, f.eks motsette seg arrest.

8310155[/snapback]

Hvor har du akkurat dette fra? Hva vet du om at det ikke er vanlig? Stort sett alle politivoldsaker henlegges uten etterforskning, så for alt vi vet kan det være veldig vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...