Gå til innhold

ram til x60s


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har 1x512MB som jeg tenkte å bytte ut med 2x1024MB

 

kom over https://prisguiden.no/product.php?productId=63712 såvidt jeg kan se selv vil de passe til min x60s, men skulle gjerne hatt dette bekreftet og ikke minst lurer jeg på om det vil være ett bra kjøp sånn pris/kvalitet's messig!

8290760[/snapback]

 

Jeg ville sjekket om maskinen din støtter så mye ram, og ville og passet på at begge ramplassene er under (ofte ligger en av de under tastaturet)

 

Jeg ville og kjøpt lik type ram som du hadde fra før av i maskinen.

Lenke til kommentar
har 1x512MB som jeg tenkte å bytte ut med 2x1024MB

 

kom over https://prisguiden.no/product.php?productId=63712 såvidt jeg kan se selv vil de passe til min x60s, men skulle gjerne hatt dette bekreftet og ikke minst lurer jeg på om det vil være ett bra kjøp sånn pris/kvalitet's messig!

8290760[/snapback]

 

Jeg ville sjekket om maskinen din støtter så mye ram, og ville og passet på at begge ramplassene er under (ofte ligger en av de under tastaturet)

 

Jeg ville og kjøpt lik type ram som du hadde fra før av i maskinen.

8291092[/snapback]

 

X60s støtter helt fint 2gb ram.

 

Har dette selv. Sjekk på sidene til IBM med maskin specen (xxxx-zzz kode under maskinen) din for å få korrekt type. Av og til er IBM maskiner litt sære på nettopp RAM. Det er derfor viktig å kjøpe korrekt hastighet.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg kan se så skulle ikke det være noe problem. Ang. plassering tror jeg denne har begge ram-brikkene på undersiden, skulle eventuelt være den første thinkpaden på ca 10 år som ikke har det. Corsair er bra minnebrikker det. Maskinen støtter opp til 4gb med ram. RAM hos lenovo koster 1500kr for 1gb, og for en 2gb brikke skal de ha 6500. Jeg ville heller kjøpt de du har funnet, men garantien ryker om du setter inn minnebrikker utenfra.

 

EDIT:

 

Fra lenovo http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...34?OpenDocument

Only ThinkPad and Lenovo memory will assume ThinkPad and Lenovo notebook systems limited warranty

 

Det er riktig hastighet på minnebrikkene.

 

EDIT2: Btw så har thinkpads alltid brukt kingston før, om du skulle kjøpe like brikker som du hadde fra før mener jeg

 

EDIT3: Det blir mye billigere å kjøpe to 1gb brikker fra kingston https://prisguiden.no/product.php?productId=37743

Endret av micke090
Lenke til kommentar

ser greie ut de fra kingston ja, men får man noe særlig kvalitet til den prisen (blitt noen år siden forrige gang jeg kjøpte ram).

 

 

angående garanti og sånt, jeg ser på siden til lenovo at de nevner noen butikker man kan kjøpe varene deres fra, si at jeg finner samme brikkene som de selger billigere i en av de butikkene, vil garantien fortsatt ramle bort da?

Lenke til kommentar
ser greie ut de fra kingston ja, men får man noe særlig kvalitet til den prisen (blitt noen år siden forrige gang jeg kjøpte ram).

 

 

angående garanti og sånt, jeg ser på siden til lenovo at de nevner noen butikker man kan kjøpe varene deres fra, si at jeg finner samme brikkene som de selger billigere i en av de butikkene, vil garantien fortsatt ramle bort da?

8292440[/snapback]

 

Hvis du kjøper det minnet det står IBM/Lenovo på så bortfaller ikke garantien

 

Det med kvalitet...? Hva er det som ikke skulle være bra? Kingston er jo kjent for å være bra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
glemte vist denne posten

 

tenkte bare å nevne at jeg til slutt endte opp med å kjøpe 2* Kingston KTL-TP667/1G, overhodet ikke blant de billigste alternativene (kom på ca 2000 for begge), men er veldig fornøyd...

8558658[/snapback]

 

Så bra at det funket da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...