waveshaft Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Er denne bra: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323786 Jeg kommer til å se video/dvd, nett surfing, litt video konvertering (dvd til .mp4/xvid) kanskje spille litt men ikke noe særlig. Endret 3. april 2007 av waveshaft Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hvor mye har du å rutte med? Den er nok helt grei til det bruket du nevner. Skjermkortet er jo mid-end. Så det vil nok klare å dra de fleste spillene vil jeg tro. Men vent gjerne på svar fra andre som har mer peling. Hvis du er glad i å sette sammen pc'en selv kan du jo alltids sjekke ut hw.no's anbefalinger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Maskinen er grei nok, til ok pris. MSI hovedkort er ikke min favoritt men sikkert greit. Corsair Value S egner seg dårlig til overklokking (billig RAM), men det skal du vel ikke så da er det vel greit. Har vært borti en del problemer med den ram'en, men du får vel garanti så den kan jo byttes om du får probs. Lenke til kommentar
waveshaft Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Jeg har bare råd til 5500kr. Skjerm, tastatur og mus har jeg. Så den pakke er bra ? Eller er det noen andre gode forslag. Det eneste kravet jeg har er at jeg kan kjøpe alle delene i samme butikk. Lenke til kommentar
waveshaft Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Ingen andre tips ? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Klarer du å skru sammen en pc selv? Lenke til kommentar
waveshaft Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Ja, det er derfor jeg kikket på pakka i den første posten. Lenke til kommentar
no___________ Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Abefaler den pakken ikke pga følgendes: Er en E6300 prossesor, dvs du trenger kvalitets ram for å overklokk den pga låg multiplier. Gå for en E4300 istedenfor. Kabinettet er elendigt samme gjelder strømforsyningen hvis en sjekker komentaren angåendes det på www.komplett.no Treigt ram. Et bra hovedkort er noe av det viktigste du kan kjøp, det så følger med er en nedskåret versjon av MSI. Så abefaler det ikke for overklokking. Resten er OK. Kjøp heller: MSI P965 Platinum, P965 Intel Core 2 Duo E4300 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 HIS Radeon X1650PRO 256MB DDR2 5.506 (med frakt) (www.komplett.no 03.04.07) Så får du heller finne deg et billigt kabinett: APLUS Case Qubic, Sort Midi tower (Uten Strømforsyning) (395kr) (www.komplett.no 03.0.4.07) Har en kompiss så har det kabinettet, er utruligt bra for så lite penger syns jeg Funker helt ok. Så trenger du en strømforsyning så levere stabil volt. Her er det dessverre sån at jo mer du betaler jo bedre får du som oftest. Vil abefale enten MIST eller Seasonic. De koster men er meget bra. Budsjettet ditt blir sprengt med en 900kr når du kjøper kabinett + strømforsyning men hvis du årker å vent til du har spart det opp så har du et system du kan LETT ta til 3.0GHz og ha en CPU så kan konkurere med det ypperste på markedet innen C2D Så hvis du føler for at du vil spill de nyeste spillene så kjøper du berre et bra skjermkort (Her kommer bra strømforsyning inn i bildet siden du slipper å kjøpe en ny en for å klare å levere nok strøm for å ha et stabilt system) + 1gig til med ram og så har du et konge system Lykke til! Endret 3. april 2007 av Synxz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Vil abefale enten MIST eller Seasonic. De koster men er meget bra. Dersom du går for å velge deler/bygge selv er jeg helt enig her. Noe av det dummeste folk gjør er å velge en billig PSU. For det første kan disse gi veldig variarende mengde kraft som fører til maskinstopp nå og da, for det andre gir de en lagt større risiko for å brenne opp hele maskina (evt. hele huset) selv i soft-off mode (220v rett inn på CPU gir fyrverkeri lignende effekter!). Med en billig strømforsyning anbefaler jeg alltid å trekke ut kontakten når maskina ikke er i bruk. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Den pakka er helt grei til ditt bruk waweshaft. Må komentere et par inlegg mens jeg først poster. MSI hovedkort er det ingenting galt med, de er bare ikke alltid i toppklassen av overklokkingskort. Uten å skryte for mye, så må jeg bare si at jeg er på mitt fjerde MSI hovedkort, og ingen har det vert noe galt med. Og til en så "billig" PC som han her vil kjøpe er det ikke nødvendig med noe bedreeller mer utstyrt hovedkort. Og av egen erfring må jeg si at å kjøpe MSI P965 Platinum for å overklokke er bare håpløst. Kortet stopper på litt over 350MHz FSB, noe ikke bare jeg har problemer med. Dette skyldes mes sannsynlig feil med nåværende BIOS, men tro meg, ikke kjøp kortet selv om det skulle vise seg å klare 400. ASUS P5B-E koster omtrent det samme og klokker i noen tilfeller oppimot 500... Det er klart at du vil kunne overklokke E4300 til 2,4GHz uten problem med hovedkortet, kanskje til og med 3GHz stabilt hvis prosessoren klarer det og du ikke får varmeproblemer. Forslaget til Synxz er et godt forslag, men jeg ville gjort noen små endringer. Kjøpe et billigere\annet hovedkort og 2GB RAM. Det er ikke nødvendig med en rådyr PSU på et slikt system. Jeg ville heller lett etter en stillegående og ikke alt for kraftig PSU til en grei sum. Rundt 600kr bør være MER en godt nok. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Trådstarter har jo spesifisert sitt bruk i første post. Han har ikke sagt noe om at han ønsker å overklokke systemet sitt eller noe sånt... Til den bruken han spesifiserer så er vel komplett pc'en helt grei. Dog støtter jeg anbefalingene her så er det lettere å oppgradere i fremtiden. Lenke til kommentar
waveshaft Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Er dette oppsettet bra ? Jeg kan muligens få cash til kabinett +strømforsyning som bursdagsgave, og tenkte på dette + denne. Ser det oppsettet, kabinettet og strømforsyningen greit ut, og passer alt i sammen ? Lenke til kommentar
no___________ Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Alt så fint ut ja Angåendes at MSI Hovedkortet ikke klokker så bra, så er det relativt. Det sliter intil du oppdatere til den nyeste BIOS'en så ikke det et problem lengre. Du har ikke bruk for 500+FSB på en E4300 det så er hele poenget med høg multiplier på den prossesoren foresten Og hvilken hovedkort produsent lager ikke hovedkort så du ikke trenger å oppdatere fortiden? Jeg vet ikke om en eneste når det kommer til stabilitet, feil og overklokkings egneskaper. Gå for: 600 Watt Coolermaster PSU hvis du ikke har noe imot en strømforsyning så bråker mer. Alt passer ilag Endret 4. april 2007 av Synxz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Seasonic S12 er en glimrende PSU. Godt valg. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Du kan spare noen hundrelapper på å kjøpe disse RAM-brikkene. Det er så godt som ingen forskjell på de. Det eneste må være hvor langt de overklokker, men siden du ikke skal overklokke er det ikke noe viktig. EDIT: Dessuten ville jeg byttet ut E6300 med E4300. For da kan du sette hovedkortet til å kjøre på 266MHz FSB (standard for E6 serien til C2D) og kjøre din E4300 som en E6600 med 2MB L2 Cache. Dette vil gi vesentlig mer ytelse for pengene enn en E6300. Ikke bare blir det litt billigere, men kjørt på samme FSB så er E4300 MYE kraftigere. Endret 4. april 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå