scribbleh Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei. jeg har en text box og en knapp.. og jeg vil att når man trykker på knappen så vil adressen i texbox'en bli den nye startsiden hans.. hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei.jeg har en text box og en knapp.. og jeg vil att når man trykker på knappen så vil adressen i texbox'en bli den nye startsiden hans.. hvordan gjør jeg dette? 8290723[/snapback] Hei, Du må endre i regedit for å skifte default hjemmeside Koden kan se noe ut som dette: Private Declare Function RegOpenKeyEx Lib "advapi32.dll" Alias "RegOpenKeyExA" (ByVal hKey As Long, _ ByVal lpSubKey As String, _ ByVal ulOptions As Long, _ ByVal samDesired As Long, _ phkResult As Long) As LongPrivate Declare Function RegCloseKey Lib "advapi32.dll" (ByVal hKey As Long) As LongPrivate Declare Function RegSetValueEx Lib "advapi32.dll" Alias "RegSetValueExA" (ByVal hKey As Long, _ ByVal lpValueName As String, _ ByVal Reserved As Long, _ ByVal dwType As Long, _ lpData As Any, _ ByVal cbData As Long) As Long Private Const REG_SZ = 1Private Const KEY_QUERY_VALUE = &H1Private Const KEY_SET_VALUE = &H2 Eksperimenter litt, og prøv deg frem EDIT: Koden ser .. rotete ut, men jeg gidder ikke gjøre noe med det nå Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) I VB.NET kan dette gjøres nokså direkte (I .NET 2.0 kan du erstatte Microsoft.Win32 med My.Computer): Public Sub ChangeIEStartPage(ByVal URL As String) ' Bedre å bruke .NETs enkapsuleringer av API-funksjonene Microsoft.Win32.Registry.SetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\" & _ "Internet Explorer\Main", "Start Page", URL) End Sub Funksjonen brukes slik: Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click ChangeIEStartPage(TextBox1.Text) End Sub Endret 2. april 2007 av aadnk Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 tusen takk aadnk det funka fett! Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Må folk laste ned .NET framework for å bruke programmene jeg lager? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Må folk laste ned .NET framework for å bruke programmene jeg lager? 8299628[/snapback] Med mindre de ikke allerede har det, ja. Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 ahh i see.. nå begynner nettleseren min å bli fin:) men er det mulig å lage en knapp og når man trykker på den så blir min app valgt som standar nettleser på pc'n? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 men er det mulig å lage en knapp og når man trykker på den så blir min app valgt som standar nettleser på pc'n? 8301110[/snapback] Joda, det skulle være mulig. I denne tråden har du et eksempel på hvordan dette kan gjøres med .REG-filer. Tilpass dette til ditt program (her må du også inkorporere støtte for kommandolinje) og kjør .REG-filen i VB. Evt. kan du oversette koden til VB via mitt registereksempel ovenfor. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 ahh i see.. nå begynner nettleseren min å bli fin:) 8301110[/snapback] Husk at det bare er IE i forkledning da Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 huff ja.. forferdelig å tenke på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå