Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

jeg har en text box og en knapp.. og jeg vil att når man trykker på knappen så vil adressen i texbox'en bli den nye startsiden hans.. hvordan gjør jeg dette?

8290723[/snapback]

Hei,

Du må endre i regedit for å skifte default hjemmeside

Koden kan se noe ut som dette:

Private Declare Function RegOpenKeyEx Lib "advapi32.dll" Alias "RegOpenKeyExA" (ByVal hKey As Long, _                                                                ByVal lpSubKey As String, _                                                                ByVal ulOptions As Long, _                                                                ByVal samDesired As Long, _                                                                phkResult As Long) As LongPrivate Declare Function RegCloseKey Lib "advapi32.dll" (ByVal hKey As Long) As LongPrivate Declare Function RegSetValueEx Lib "advapi32.dll" Alias "RegSetValueExA" (ByVal hKey As Long, _                                                                ByVal lpValueName As String, _                                                                ByVal Reserved As Long, _                                                                ByVal dwType As Long, _                                                                lpData As Any, _                                                                ByVal cbData As Long) As Long Private Const REG_SZ = 1Private Const KEY_QUERY_VALUE = &H1Private Const KEY_SET_VALUE = &H2 

Eksperimenter litt, og prøv deg frem :)

EDIT:

Koden ser .. rotete ut, men jeg gidder ikke gjøre noe med det nå :p

Lenke til kommentar

I VB.NET kan dette gjøres nokså direkte (I .NET 2.0 kan du erstatte Microsoft.Win32 med My.Computer):

Public Sub ChangeIEStartPage(ByVal URL As String)

' Bedre å bruke .NETs enkapsuleringer av API-funksjonene

Microsoft.Win32.Registry.SetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\" & _

"Internet Explorer\Main", "Start Page", URL)

End Sub

Funksjonen brukes slik:

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

ChangeIEStartPage(TextBox1.Text)

End Sub

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
men er det mulig å lage en knapp og når man trykker på den så blir min app valgt som standar nettleser på pc'n?

8301110[/snapback]

Joda, det skulle være mulig. I denne tråden har du et eksempel på hvordan dette kan gjøres med .REG-filer. Tilpass dette til ditt program (her må du også inkorporere støtte for kommandolinje) og kjør .REG-filen i VB. Evt. kan du oversette koden til VB via mitt registereksempel ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...