Gå til innhold

MCSA\MCSE 70-270 og 70-290 dekker kun 70% av test

Knopfix

Anbefalte innlegg

Jeg har snakket med en lærer som sier at lærebøkene til Microsoft MCSA\MCSA 70-270 og 70-290 kun dekker 70% av lærestoffet man kan få på testene fordi utdanningen blant annet forutsetter 2 års drift, selv om det ikke er et krav med driftingen for å ta sertifikatene.

Spørsmålet er om noen vet om noen bøker eller nettsider som har de manglende 30% i detaljer.

Det er vel ikke umulig at noen har tenkt på dette og laget en bok eller nettside med de siste 30% av pensumet med tanke på situasjone MS setter folk i ?

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har snakket med en lærer som sier at lærebøkene til Microsoft MCSA\MCSA 70-270 og 70-290 kun dekker 70% av lærestoffet man kan få på testene fordi utdanningen blant annet forutsetter 2 års drift, selv om det ikke er et krav med driftingen for å ta sertifikatene.

Spørsmålet er om noen vet om noen bøker eller nettsider som har de manglende 30% i detaljer.

Det er vel ikke umulig at noen har tenkt på dette og laget en bok eller nettside med de siste 30% av pensumet med tanke på situasjone MS setter folk i ?

8290585[/snapback]

Sett opp en testlabb med VMware, gjør alle labbene i boka på den måten. Du trenger strengt tatt max to server 2003 og to klienter. Det går fortere å lære og funker ikke ting er det bare å bruke snapshot. Det er bedre enn om du skal sette opp fysiske bokser som er litt vanskligere å resette. (du kan bruke en eller annen image program, men det tar lengre tid) Xp boka er ikke labbene kronologisk bygget oppå hverandre så der der er det greit å bruke snapshot før hver oppgave. I 2003 boka er de bygget oppå hverandre. Labbing gjør tørt stoff mindre kjedlig og det som gjør deg nyttig på en arbeidsplass.

Prosjektoppgaven gjøre at du syr det hele sammen og du blir sikrere på scripting og det du gjør med AD vil du støte på simmene under sertifiseringstesten. Det er i allefall min erfaring.

Bruk testout som har en haug med simmer, opplæring og testspørsmål som er i gata av det du blir spurt om og er meget nyttig 1-2 uker før du skal opp i test. Det er for å få forstå tankegangen til microsoft. Spørsmålene er faktisk vanskeligere enn det du får på testen og for all del les svarene. Det er slik du lærer av dine feil, mangler og hva du kan bli spurt om som du bør kunne. Det er en god del spørmål om terminaler i 290 testen som boka dekker utrolig dårlig. Så jeg foreslår at du leser og labber ekstra på det. Forøvrig synes jeg microsoft verdenen er stor og kronglete og de burde hatt en searchside som gir deg litt mindre hits og mer konkret informasjon. Det er Cisco mye bedre, der kan jeg finne informasjon uten å bruke search. Det at testene er 70% på ett området og 30% litt her og der synes jeg er kronglete. Microsofts veier er uransaklige.

Endret av Happyone3
Lenke til kommentar

Takk for tipsene.

Litt frustrerende at det ikke finnes ferdig matriell for de siste 30%

Men som du sier så er det å bli kjent med MS sin måte å lage spørsmål og svar på en viktig del.Testout skal jeg sjekke ut.

Ja Cisco sitt opplegg er bra.MS er jo kaos sammenlignet.Og jeg som klagde på Cisco.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Jeg har snakket med en lærer som sier at lærebøkene til Microsoft MCSA\MCSA 70-270 og 70-290 kun dekker 70% av lærestoffet

Som sagt, man skal ikke lese seg til absolutt alt. I bøkene er det også referert til linker og labber man bør gjøre. Følger man Microsofts anbefaling om 1 års erfaring fra Microsoft miljø samt kurs + bøker så dekker det alt du trenger.

Her er linken til Microsofts side om MCSE:

http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcse...03/default.mspx

Husk også at det er ikke nødvendigvis meningen at du skal score 100% på en slik test, selv om du har gått igjennom alt materiell. Disse testene skal treffe en stor målgruppe, spørsmålene må derfor omfatte alt mellom himmel og jord. Noen som kan akkurat "det" vil derfor kanskje svare rett på noen spørsmål og feil på andre, mens noen som kan "akkurat det" vil gjøre det motsatt. Poenget er å stå, ikke hvor høy score du får.

Endret av Jalmar
Lenke til kommentar

Ja jeg har fått med meg at MS regner med 2 års drift noe som jeg ikke har.

Så vi går igjennom en del stoff som ikke står i boka som kan komme i testene.

Jeg har ikke særlig håp om å score 100% akkurat men jeg håper heller litt fordypning i de siste 30% heller kan hjelpe meg å stå.

Men det er vel det å ha driftet som skaper en større forståelse og erfaring som MS er ute etter.Hadde egentlig ikke regnet med en ferdig oppskrift med de siste 30% men muligheten til å komme litt mer inn i det.

Spesielt vanskelig virker det å komme inn i gammel hardware,OS og software kompabilitet med server 2003.Så er det jo disse morsomme filene og MS-DOS kommandoene som er gjemt.

I XP testen kommer jo også spørsmål som går på server 2003 som ikke er nevnt i boka.

Men som du sier det å stå er jo det egentlige formålet,er helt enig i det.

Ser du har CCIE :) Skal ta CCNP etter MS.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...