Gå til innhold

Noen Tricksere i Hamar/Stange område?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Er en gutt på snart 16 som lurer på om det er noen i Hamar/Stange området som driver med Tricksing.

Har veldig lyst å begynne, men tror ikke noen av kompisa min har så veldig lyst. ( Veit ikke helt om jeg vil drivepå alene)

Har tenkt litt på Troppturn men vet ikke helt.

Jeg har ganske grei kondis og rimelig bra balanse.

Kan div, lette tricks som : På trampoline, Framlengs salto med og uten skru. Baklengs med og uten skru. Har ikke prøvd Salto på hardt underlang enda men er rimelig ladd for å prøve! Så klarer jeg Stiften. Kan ikke si jeg har prøvd så mye mer heller.

Tror jeg har ok spenst, hopper litt over 1m stillestående.(Er 175 høy)

Så hvis det er noen i Hamar/Stange området som driver med Tricking, kunne de sakt ifra her. Kunne vært morro hvis noen ville hatt med en noob, eller er på samme nivå som meg +- og har lyst til å finne på noe.

Endret av Husee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overalt egentlig. Fra høyder, osv.

Men mest på flat bakke, turngulv, eller lignende.

Noen filmer fra godt trente folk:

Anis Cheurfa:

James Yu:

Joe Eigo:

Jeg er rimelig fersk, men I går klarte jeg min første stillestående backflip. :)

Husee: Få med kompisene dine! Det er mye bedre å trene sammen med noen.

Noen triks som er gode å begynne med:

Butterfly kick -

Butterfly twist

Gainer -

Backflip - http://youtube.com/watch?v=521NIVPIxWs

Back handspring -

Sjekk ut http://www.trickstutorials.com

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Overalt egentlig. Fra høyder, osv.

Men mest på flat bakke, turngulv, eller lignende.

Noen filmer fra godt trente folk:

Anis Cheurfa:

James Yu:

Joe Eigo:

Jeg er rimelig fersk, men I går klarte jeg min første stillestående backflip. :)

Husee: Få med kompisene dine! Det er mye bedre å trene sammen med noen.

Noen triks som er gode å begynne med:

Butterfly kick -

Butterfly twist

Gainer -

Backflip - http://youtube.com/watch?v=521NIVPIxWs

Back handspring -

Sjekk ut http://www.trickstutorials.com

8318145[/snapback]

Gratulerer med Backflip! Skal prøve så fort skolen begynner igjen jeg også! Så hvis du har noen tips å komme med hadde det vært supert! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke skrevet av meg, men en annen: (http://forum.parkour.no/index.php?action=profile;u=319)

Tre viktigste elementer ved en backflip på bakkenivå:

1) Satsen

Høyde er viktig når man skal fullføre en baklengs salto. En god sats innebærer at føttene er 100% utstrekt og armene følger samme bevegelsen. Det er armene som gir hele bevegelsen fart og høyde.

2) Strekk ut/svai

Når du strekker ut ryggen, er det viktig at kroppen er så strak som det går an å få det. Armene skal jo slenges rett opp eller helst i en bue, og disse skal være på toppen av bevegelsen før du kroppérer.

3) Trekk inn føtter

Nå kommer farten. Å satse bra og i tillegg strekke ut tar deg et godt stykke inn i en baklengs salto, men ikke lengre enn til magen. Trekk derfor til deg føttene like etter at du har fått øyekontakt med bakken. Hold deg gjerne på knærne, under lårene eller bare ha hendene ved siden av knærne hvis du synes det er best.

Ok, der var noen gode tips til det tekniske.

Det er smart å ha en fyr som kan hjelpe deg rundt de første gangene. Sånn blir du kvitt frykten.

Se denne videoen hvis du ikke har sett den allerede: http://youtube.com/watch?v=521NIVPIxWs

Lenke til kommentar
@trådstarter: Troppsturn er det mange som går på da de driver med såkalt "tricksing" som du sier.

Mange har også drevet med turn lenge, og konkurranseturn før.

8340253[/snapback]

Må man også konkurere for å være med på Troppsturn?

Lenke til kommentar

Nei..

Turngruppa her i Elverum er ganske stor, og er en del som bare er med på turn for "trimmen" og aktiviteten. Men noen er også med på konkuranser.

Konkuranseturn er turnere som turner hver dag og konkurerer en del. (mer seriøse)

Veit det er en liten krok med turnapparater i Ankerskogen også. Ved siden av tennisbanene.

Lenke til kommentar
Nei..

Turngruppa her i Elverum er ganske stor, og er en del som bare er med på turn for "trimmen" og aktiviteten. Men noen er også med på konkuranser.

Konkuranseturn er turnere som turner hver dag og konkurerer en del. (mer seriøse)

Veit det er en liten krok med turnapparater i Ankerskogen også. Ved siden av tennisbanene.

8340754[/snapback]

Har vurdert å starte på Tropp på Elverum, men jeg kjenner ingen : P

Kjenner godt Karoline og Lars Jørgen Fjeld som turner i Elverum.

Har sett en del filmer fra Turnhallen og der er det jo masse bra apperater og div puter :D

Endret av Husee
Lenke til kommentar

For de som driver med konkuranseturn er det dyrt ja.

F.eks når de som driver med konkuranseturn (Sånn som Lars Jørgen og broren min osv.) er på turn i Trondheim, Stavanger etc. kjører de buss til gardermoen, tar fly til og fra, og sover på hotell. Alt dette må de betale selv (eller foresatte da) Det koster også kontigent å starte hver konkuranse + hver gren man er med i.

Men troppsturn er bare treningsavgift tror jeg, kan høre med broren min etterpå.

Lenke til kommentar
For de som driver med konkuranseturn er det dyrt ja.

F.eks når de som driver med konkuranseturn (Sånn som Lars Jørgen og broren min osv.) er på turn i Trondheim, Stavanger etc. kjører de buss til gardermoen, tar fly til og fra, og sover på hotell. Alt dette må de betale selv (eller foresatte da) Det koster også kontigent å starte hver konkuranse + hver gren man er med i.

Men troppsturn er bare treningsavgift tror jeg, kan høre med broren min etterpå.

8342189[/snapback]

Ja er den treningsavgiften jeg tenkte på ; )

Lenke til kommentar

Bor på Rena, 30 min unna Elverum og her er det dårlig med folk som er interessert i triksing og sånt, spesielt ingen av vennene mine (selv om de liker å se på). Men akkurat når så prøver jeg å ta denne WALLFLIPen her

(ja det er meg)

utendørs, slik at jeg kan gjøre den uten noen hjelpemidler. Vet jeg klarer den, men er fremdeles veldig redd (foresten gjort den uten tjukas mange ganger men ble dårlig landing på meg par ganger.

Edit: Er ikke med på noe turn, men kunne tenke meg det av og til.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Hei, jeg er storebroren til Lars Jørgen og Karoline som dere prata om over her. Hvis du vil starte på troppsturn, så er det treninger: tirsdager og torsdager 18:30 - 20:30(juniortropp 14 - 17 år) tror årsavgifta ligger på rundt 500 kroner, og det er ikke så verst med tanke på og lære seg noen kule triks :)

her har jeg lagt ut noen triksevideoer, hvis du/dere er interiserte:)

www.tongfel.com

sett i gang og triks :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...