Gå til innhold

Insektsnetting rundt vinduet?

Venerable

Anbefalte innlegg

Jeg hater insekter i huset. Og hater at alle er så opptatt av å åpne dører og vinduer når det blir varmt. Men mora mi har nylig sluttet å røyke, så når jeg sitter nede i kjelleren må vinduene opp for å lufte ut lukta slik at hun ikke kjenner den for godt og blir fristet. Et problem jeg aldri har hatt før, fordi jeg vil mye heller sitte i et varm rom med tett luft enn å åpne vinduet og slippe inn all verdens skapninger som absolutt må flakse rundt TV- eller PC skjermen.

Vinduet åpnes fra bunnen og utover, så jeg tenkte det kanskje gikk ann å feste insektsnetting eller noe lignende langs kantene for å stoppe dem. Men går dette egentlig ann uten å dekke hele forbanna vinduet, og dermed gjøre det umulig å åpne fordi nettingen står i veien, men samtidig ikke ha for mye netting tytene ut over alt? Det må jo se litt pent ut. Det må festes opp langs hele sidene, fordi når man åpner vinduet ett par grader kommer det luftrom langs sidene. Føler det kan bli litt problematisk.

Uansett, går det i hele tatt ann å kjøpe... I dunno, ca. 1x1 meter med insektsnetting? I såfall hvor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du lager jo bare en ramme i tre, og kler den med netting. Og når du skal ha vinduet åpent. Så setter du inn ramma, som passer så fint at den henger der av seg selv.

Når vinduet er lukket, kan du slenge ramma under sofaen eller noe ;)

Lenke til kommentar

Ja det høres faktisk veldig enkelt og greit ut. Og hvis jeg lager rammen tynn på ene siden, og tykkere på andre slik at det gradvis stiger. Så kan jeg feste den hardt nok inn i vinduet slik at de ikke kan krype inn i sprekkene heller. Burde ikke det funke?

Lenke til kommentar
Eller du kan gå på en hvilken som helst jernvarehandel, og kjøpe innsektsnetting. Denne festes med den medfølgende borrelåsteipen, og gjør at du kan ta den av og sette den på så ofte du vil...

8290943[/snapback]

What he said.

Har det selv og det er elsk om sommeren. Vinduet på rommet er som en festning mot insekter ! Persienner på utsiden og neting på innsiden stopper dem ! Mangler bare en slik insektgrill.

Lenke til kommentar
Eller du kan gå på en hvilken som helst jernvarehandel, og kjøpe innsektsnetting. Denne festes med den medfølgende borrelåsteipen, og gjør at du kan ta den av og sette den på så ofte du vil...

8290943[/snapback]

What he said.

Har det selv og det er elsk om sommeren. Vinduet på rommet er som en festning mot insekter ! Persienner på utsiden og neting på innsiden stopper dem ! Mangler bare en slik insektgrill.

8291158[/snapback]

Man må helgardere seg :thumbup:

Ingenting er verre enn en varm sommer og det kravler å kryper rundt om kring når du legger deg :p hehe... *panikk* :whistle:

Lenke til kommentar

Noe slikt bør jeg absolutt skaffe meg selv. Jeg har en ganske kraftig insektsfobi, og takler ikke annet enn mygg eller flue. Spesielt stankelbein/lanbein, edderkopper og tusenbein er skumle. Så tror jeg skal skaffe meg noe slikt selv.

Snorre :)

Lenke til kommentar

spikre 4 lister til en ramme som dekker vinduet, stift fast insektnetting på ramma, skru to kroker på toppen av ramma og 2 spikre i veggen over vinduet, åpne vinduet, heng ramma foran etterpå. voila, du har insektnetting som dekker hele vinduet samt at du fortsatt kan åpne/lukke vinduet. en kompis av meg gjorde nøyaktig dette, funker svært bra og ser bra ut også

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Er også på utkikk etter insektnettingløsninger. I USA har man mye lenger erfaring med insektsproblemer og der er insektnetting standardutstyr på dører og vinduer.

F.eks. har jeg sett vinduer med fast innsektnetting og med sveiv på innsiden for å åpne vinduet .

Mange hus har også en ekstra lett innsektsdør i tillegg til utgangsdøren. En slik dør skulle jeg gjerne hatt til bruk på sommeren. Noen som vet hvor man kan kjøpe en slik dør i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...