Gå til innhold

Problem ved lukking av skjermlokk på en Dell

Anbefalte innlegg

Når jeg lukker skjermlokket på min M65, så slår skjermen seg av. Så langt er alt som det skal, men når jeg åpner det igjen, så er alle vinduer flyttet på og skalert helt feil, i tillegg til at søppelkurv ikonet har flyttet seg fra nedre høyre hjørne til midten av skrivebordet... Så hver gang jeg åpner det er jeg nødt til å skalere og flytte eventuelle vinuder om igjen. Ganske irriterende når man har mange vinduer oppe samtidig og plassert perfekt... Noen som vet hvorfor det er sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg lukker skjermlokket på min M65, så slår skjermen seg av. Så langt er alt som det skal, men når jeg åpner det igjen, så er alle vinduer flyttet på og skalert helt feil, i tillegg til at søppelkurv ikonet har flyttet seg fra nedre høyre hjørne til midten av skrivebordet... Så hver gang jeg åpner det er jeg nødt til å skalere og flytte eventuelle vinuder om igjen. Ganske irriterende når man har mange vinduer oppe samtidig og plassert perfekt... Noen som vet hvorfor det er sånn?

8290176[/snapback]

Høres ut som om den stiller oppløsningen.

Prøv en reinstallering av skjermkortdriver.

Lenke til kommentar

Høres ut som om den stiller oppløsningen.

Prøv en reinstallering av skjermkortdriver.

8290980[/snapback]

Ja, det ser ut som den gjør det. Skal installere driverne på nytt når jeg kommer hjem, se om det hjelper! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
er "ordne ikoner automatisk" slått på? dette kan kanskje være en løsning.

edit: nei, det vil jo bare hjelpe på ikonene.

8294530[/snapback]

Nei, den funksjonen er ikke slått på, men som du nevner, så hjelper kun det ikonene... Virker som maskinen skifter oppløsning når skjermen er lukket, siden vinduer blir flyttet til venstre del av skjermen, og skalert ned til noe som skulle minne om 640x480 oppløsning... Slik som Windows starter med etter en ny installasjon, før skjermdriverne er installert.

Lenke til kommentar

Dell ringte meg opp nå nettopp og lurte på om jeg hadde klart å få orden på problemet (for en service), vi ble enige om at jeg skulle prøve driverne fra nVidia's hjemmesider, i stedet for Dell sine drivere. Dell sine er versjon 84.xx, mens de siste på nVidia er 91.36. Eneste problem nå er at når jeg prøver å installere dem, får jeg beskjed om at driverne ikke støtter skjermkortet, noe jeg synes er rart fordi det er et Quadro 350m kort, og jeg har lastet ned Quadro driverne... Han fra Dell mente at jeg ikke måtte bruke Dell sine drivere, og jeg godt kunne bruke nVidia's drivere.

Noen erfaringer/tips? :ermm:

Lenke til kommentar

Ser ut som det er driverne til Quadro NVS som skal brukes på dette skjermkortet, så det er vel ikke et fullblods Quadro kort da... Men har fortsatt ikke funnet noen løsning på hvorfor den skifter oppløsning når jeg lukker skjermen, så dette er en BUMP :hmm:

Lenke til kommentar
I've got a Dell Precision M65.  It rocks.  Dual core.  2gb's of RAM with room for up to 4gb.  Two hard drives.  Virtual Server 2005 R2 just plain screams.

Last week I downloaded and installed all the updated drivers from Dell after I started getting some blue-screens related to my wifi driver and video driver.  Since updating, I haven't gotten any more blue-screens but I got this new, weird anti-feature: whenever I close the lid on my laptop, the screen resolution temporarily changed to 800x600 and resized all the windows and messed with the window layout.  It's not a real debilitating issue but it's irritating.

Dell's tech support was (surprisingly) unhelpful on this one.  I found the answer in a Dell support forum for a different kind of laptop.

Go into the registry (regedit.exe).  Go to [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video] and find all the keys named “LidBehavior“ anywhere under this folder.  (HINT: once I got to [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video], I had to drill down 2 or 3 levels in a couple different places.  I found 2 LidBehavior keys.)  For each LidBehavior, change the value from 11 to 10.  Reboot.  Problem solved.

Er ikke alltids sånne linker fungerer i evigheten, i tilfelle noen andre søker seg frem senere så er det kjekt at løsningen står i tråden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...