VetleRsport Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Jeg har planer om å bytte ut min maxtor 300gb hdd med OS på med en 500GB SATA harddisk. Men det jeg lurer på er om jeg får noen problemer når jeg skal instalere OS på den SATA disken. Jeg skal instalere Windows Xp Home. Er det noe jeg må gjøre før jeg starter instalasjon eller er det bare sette windows plata inn og instalere OS? Håper på fine svar. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Du må lage en diskett med de nøvendige SATA driverene. Etter dette så starter du opp som vanlig, med engang det står: "Press F6 for third party SATA/SCSI driver innstalation" trykker du F6, så kjører du bare på. Endret 1. april 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Jeg har planer om å bytte ut min maxtor 300gb hdd med OS på med en 500GB SATA harddisk. Men det jeg lurer på er om jeg får noen problemer når jeg skal instalere OS på den SATA disken. Jeg skal instalere Windows Xp Home. Er det noe jeg må gjøre før jeg starter instalasjon eller er det bare sette windows plata inn og instalere OS? Håper på fine svar. 8289640[/snapback] Pleier å opprette en partisjon på 50 gb ellerno til OS. edit: det han over sa Endret 1. april 2007 av AgaKhan Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 I de fleste tilfeller trenger du ikke SATA-drivere, om du ikke skal installere på RAID. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Fruktkake: Ikke? *shrug*. Jeg som nettopp har innstalert på en gammel IDE-disk fordi jeg ikke hadde floppy. =( Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Da tester jeg og ikke trykker på F6 for jeg skal jo ikke ha RAID... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 det spørs litt på chipsettet. Hvis du har Intel-chipset er det ikke nødvendig å bruke floppy mens du som regel må det hvis det ikke er Intel-chipset. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Typisk. Jeg har Intel chipsett all around. Southbridge og Northbridge. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 det spørs litt på chipsettet. Hvis du har Intel-chipset er det ikke nødvendig å bruke floppy mens du som regel må det hvis det ikke er Intel-chipset. 8289769[/snapback] Har AMD 939... Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Det er vel ærligtalt sokkelen, men du har nok ikke Intel chipset. Hvis ilpostino har rett så må du nok frem med floppy og det som værre er nå. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Har man ikke floppy, kan man jo slipstreame driverne på installasjonsplaten. Fungerer helt flott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå