Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stenges pga useriøsitet


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligner litt på slitasjeskader grunnet alvorlig for tørr hud spør du meg, med unntak av misfargingen. Har hatt noe lignende selv. Noe skikkelig fuktighetskrem tok knekken på det.

Men utifra hva du sier, så er vel dette noe mer alvorlig enn som så. Men du må vel ha en viss aning om hva som har forårsaket det? Kjemikalier? Miljø? Noe organisk? Hva har han jobbet med f.eks.

 

Utifra misfargingen på huden så ser jo det nesten ut som det er forårsaket av kjemikalier f.eks. for min del.

Lenke til kommentar

Kan være brannkopper. Eller hva det nå heter.

Selv om du ikke vil ha denne komentaren så får du den. :p

Han bør dra til lege viss det er det pga det vil ta lang tid før infeksjonen gror, og man får oftest arr...

 

EDIT; Mer jeg ser på bilde jo mer sikker blir jeg på at det er det.

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har en venn med en infeksjon som jeg ikke kan diagonisere.

Dette kan være alt fra Staphyloccocus Aureus til Herpes Simplex whitlow.

 

Han fikk infeksjonen under praksis med meg, og skal oppsøke en kolleger snart. (en spesialist i dermatologi)

NB! Jeg ønsker ingen "dra til lege" kommentar..

Takk for hjelpen din.  :)

8289598[/snapback]

Nå er det det eneste forsvarlige. Send ham til legen. Ikke forsøk å let på nettet selv. Du slenger ut latinske ord (sikkert funnet på nettet) men intet tyder på at legekunnskap er ditt felt.

Lenke til kommentar

Du sa dere jobber med pasienter. Hva slags praksis har dere? (sykepleie, medisinstudenter, fysioterapi?)

Gule stafylokokker er det vel neppe. Eller jobber dere på en medisinsk infeksjonspost med mange pasienter med åpne sår :) Dessuten tar det vel en tid før det blir såpass stort. Hvor lenge har dere jobbet på den avdelingen? Og hvor lenge har han hatt dette?

 

Det ser jo egentlig ikke ut som en allergisk reaksjon, eller? Da hadde det vel vært rødere.

 

Hvis han etterhvert drar til lege, kan du poste hva det var for noe?

 

hei så lenge!

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg ler, men skal du søke ekspertise på diskusjon.no når du skal stille fremtidige diagnoser?

 

Lurer på om profesjonsgrunnlaget for medisinstudenter i Budapest er å søke hjelp på ulike debattfora på nettet, eller å forholde seg til faglitteratur og bildedatabaser innen dermatologi.

 

Vi lærte i alle fall mye om kildekritikk -og at vi skulle holde oss langt unna lommelegen og etc. Nå nevnte fagkoordinator aldri noe om diskusjonsfora hvor majoriteten av deltakerne enda går på ungdommsskole og grunnkurs.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...