Vaio Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) løst fjorten tegn Endret 4. april 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Ligner litt på slitasjeskader grunnet alvorlig for tørr hud spør du meg, med unntak av misfargingen. Har hatt noe lignende selv. Noe skikkelig fuktighetskrem tok knekken på det. Men utifra hva du sier, så er vel dette noe mer alvorlig enn som så. Men du må vel ha en viss aning om hva som har forårsaket det? Kjemikalier? Miljø? Noe organisk? Hva har han jobbet med f.eks. Utifra misfargingen på huden så ser jo det nesten ut som det er forårsaket av kjemikalier f.eks. for min del. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 (endret) løst fjorten tegn Endret 4. april 2007 av Vaio Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Jeg hadde veldig like symptomer for en par måneder siden, jeg mista det raskt etter at jeg fikk antibiotika. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Har han noen andre symptomer annet enn det man ser her på overflaten? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Kan være brannkopper. Eller hva det nå heter. Selv om du ikke vil ha denne komentaren så får du den. Han bør dra til lege viss det er det pga det vil ta lang tid før infeksjonen gror, og man får oftest arr... EDIT; Mer jeg ser på bilde jo mer sikker blir jeg på at det er det. Endret 2. april 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei. Jeg har en venn med en infeksjon som jeg ikke kan diagonisere. Dette kan være alt fra Staphyloccocus Aureus til Herpes Simplex whitlow. Han fikk infeksjonen under praksis med meg, og skal oppsøke en kolleger snart. (en spesialist i dermatologi) NB! Jeg ønsker ingen "dra til lege" kommentar.. Takk for hjelpen din. 8289598[/snapback] Nå er det det eneste forsvarlige. Send ham til legen. Ikke forsøk å let på nettet selv. Du slenger ut latinske ord (sikkert funnet på nettet) men intet tyder på at legekunnskap er ditt felt. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Du sa dere jobber med pasienter. Hva slags praksis har dere? (sykepleie, medisinstudenter, fysioterapi?) Gule stafylokokker er det vel neppe. Eller jobber dere på en medisinsk infeksjonspost med mange pasienter med åpne sår Dessuten tar det vel en tid før det blir såpass stort. Hvor lenge har dere jobbet på den avdelingen? Og hvor lenge har han hatt dette? Det ser jo egentlig ikke ut som en allergisk reaksjon, eller? Da hadde det vel vært rødere. Hvis han etterhvert drar til lege, kan du poste hva det var for noe? hei så lenge! Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Minner meg om en kompis som fikk "monsterfingre". Han mente det var etter for mye kontakt med magnesium (han er turner). Det så sånn der ut, bare værre. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 (endret) løst fjorten tegn Endret 4. april 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Unnskyld at jeg ler, men skal du søke ekspertise på diskusjon.no når du skal stille fremtidige diagnoser? Lurer på om profesjonsgrunnlaget for medisinstudenter i Budapest er å søke hjelp på ulike debattfora på nettet, eller å forholde seg til faglitteratur og bildedatabaser innen dermatologi. Vi lærte i alle fall mye om kildekritikk -og at vi skulle holde oss langt unna lommelegen og etc. Nå nevnte fagkoordinator aldri noe om diskusjonsfora hvor majoriteten av deltakerne enda går på ungdommsskole og grunnkurs. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg trodde herpes var noe som dukket opp rundt slimhinner som munn, og kjønnsorgan? Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Noen typer kan migrere/oppstå i andre kroppsdeler, forekommer bare ikke like ofte. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 (endret) løst fjorten tegn Endret 4. april 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jaja. Får håpe du får et par fotnoter om hvordan man unngår at ikke-medisinsk-utdannede ser på deg som latterlig arrogant før du uteksamineres (Forresten, er det noen "spesiell" grunn til at "du" setter så "mye" i anførselstegn?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg