Fredtrix Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Jeg har planer om og kjøpe meg en tv ala den som er i tittelen... men hver gang jeg er i butikken så blir jeg forvirret av alle de forskjellige tv orda... for eks. hva er bra med kontrast, jeg vet jo hva det er og hvordan det virker, men hvordan påvirker det bilde og fragene. 16:9, ok stort og bredt format, men blir pixlene like bra? hvordan fungerer det med oppløsningen? kansje tommer har noe og si, ikke vet jeg! bortsett fra at bilde blir større. 720 eller 1080i, jeg har hørt mye om hva som er beste, men ikke hvorfor, hva gjør det så mye bedre.. blir bilde skarpere og punktene flere, kansje syncen blir mer smooth... dere skjønner poenget, jeg skulle ønske at bare noen kunne fortelle meg hva alt dette betyr, hva det gjør, hvordan det påvirker bildet og hva som er viktig med det, og kansje hva somer bra og hva som blir dårlig. Hvis noen kunne gitt meg en slik info liste med forklaringer og tips ville jeg blitt utrolig takknemmelig.... jeg leter ikke etter salgs tipps, men info og forklaringer om hd og lcd tv. Endret 1. april 2007 av venture Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Leter du etter noe alá wikipedia? Der får du ihvertfall vite forskjell på progressiv og interlaced. Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 takk for linken, selom den ikke fylte ut alt jeg kunne tenkt meg og hvite fikk jeg noe interesant =) Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 På 32" får du kun 720i, finnes ikke 1080i/P på disse i "native". Kontrasten vil si lysstyrken man får på panelet, der bruker Samsung noen helt på "tryne" verdier i forhold til alle andre. Sniker inn ett lite tips ang 32" TV her. Har denne selv, kjempefin TV, 2x HDMI (Få 32" som har), knallgode bilder. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå