Tornado78 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei jeg har en gammel pc, som jeg bruker som fil server. Denne har en gammel 20Gb harddisk til til operativ systemet (XP) som jeg ønsker og bytte ut pga støy. Kan jeg sette inn den nye paralelt og kopiere hele c: over på den nye hardisken, for så og fjerne den gammle etterpå? Eller må jeg formatere opp på nytt? Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei jeg har en gammel pc, som jeg bruker som fil server. Denne har en gammel 20Gb harddisk til til operativ systemet (XP) som jeg ønsker og bytte ut pga støy. Kan jeg sette inn den nye paralelt og kopiere hele c: over på den nye hardisken, for så og fjerne den gammle etterpå? Eller må jeg formatere opp på nytt? 8289313[/snapback] Du må nok desverre formatere og install allt på nytt igjen desverre Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei jeg har en gammel pc, som jeg bruker som fil server. Denne har en gammel 20Gb harddisk til til operativ systemet (XP) som jeg ønsker og bytte ut pga støy. Kan jeg sette inn den nye paralelt og kopiere hele c: over på den nye hardisken, for så og fjerne den gammle etterpå? Eller må jeg formatere opp på nytt? 8289313[/snapback] Du må nok desverre formatere og install allt på nytt igjen desverre 8289931[/snapback] Hei. Mulig jeg er på bærtur nå, men KANSKJE det er mulig å brenne en total backup/speiling av gammel hd på dvd,formatere ny hd, partisjon C: til 20Gb og legge det innpå denne fra dvd-plata? Bare en tanke da Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Du kan vel lage et image med ghost og overføre ja Lag et image av OS og kopier ved hjelp av Ghost programmet. Jeg bruker Ghost i tilfelle OS kræsjer. Starter opp overføringen av Imaget ved hjelp av Ghost oppstartsdiskett eller oppstarts CD. Er litt usikker på om du trenger noe til oppstart men lag det for sikkerhetskyld, det er alltid trygt å ha den dagen du ikke får bootet maskinen.. Da skal OS legges inn 100% likt som da du tok "bildet" av OS. Endret 2. april 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Går det an og sette opp begge i raid, for så og fjerne den gamle etterpå og kjøre uten raid? Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Går det an og sette opp begge i raid, for så og fjerne den gamle etterpå og kjøre uten raid? 8292346[/snapback] Skjønner ikke helt hva som skulle være poenget med det Men få høre hva du tenker på Lenke til kommentar
araziel Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Enkleste er nok å ghoste til en annen disk tror jeg. For å sette i raid 1 må vel diskene være identiske, no? Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Enkleste er nok å ghoste til en annen disk tror jeg. For å sette i raid 1 må vel diskene være identiske, no? 8297581[/snapback] Hmm...vet ikke , størrelsesmessigTROR jeg kanskje at begge diskene da blir å vises som 20gb , og ebentuelt hastigheten blir det sammefor begge ...altså den som går seinest Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Du kan bruke dette programmet: http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html Det kopierer hele harddisken din til den nye.Gratis er det også Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Du kan få problemer med nyaktivering. Det fikk nemlig jeg da jeg klonet min disk over, da windows sjekker serienr på hdd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå