Gå til innhold

Lyd problemer med Dell Inspiron 6400

02tom

Anbefalte innlegg

I det siste når jeg har spilt av musikk, så er det "knatring" i lyden, både ved bruk av høytalerne på pc`en og når jeg kobler den mot anlegget mitt. Dette gjelder også så enkle lyder som når noen sender meg en melding på msn. Dette har begynt å bli veldig irriterende. Har sjekka alle lydinstillinger samt oppdatert driverne uten at dette hjelper. Noen som har noen tips.

Vurderer sterk å ta en ny installering av windows for å se om det hjelper, men hvis noen har noen ideer jeg ikke hadde testet ut så hadde jeg muligens sluppet det.

Kan også legge til at jeg har skannet for spyware, og pc`en bruker ikke noe spesielt mye ressurser heller.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I det siste når jeg har spilt av musikk, så er det "knatring" i lyden, både ved bruk av høytalerne på pc`en og når jeg kobler den mot anlegget mitt. Dette gjelder også så enkle lyder som når noen sender meg en melding på msn. Dette har begynt å bli veldig irriterende. Har sjekka alle lydinstillinger samt oppdatert driverne uten at dette hjelper. Noen som har noen tips.

Vurderer sterk å ta en ny installering av windows for å se om det hjelper, men hvis noen har noen ideer jeg ikke hadde testet ut så hadde jeg muligens sluppet det.

Kan også legge til at jeg har skannet for spyware, og pc`en bruker ikke noe spesielt mye ressurser heller.

Takker for alle svar.

8289300[/snapback]

Sjekket kabler?

Lenke til kommentar

Takker for alle svar.

8289300[/snapback]

Sjekket kabler?

8290962[/snapback]

dette er en laptop, så det er neppe problemet. og siden problemet dukker opp både med de intigrerte høytalerne og eksterne høytalerne mine via forsterker.

Lenke til kommentar

Kjør en lydtest på system utenfor windows.

Slå av pcen, hold inne 'Fn'-tasten når du starter pcen. Du vil først kjøre noen enkle hardware-tester på maskinen og når disse testene er fullført vil du få muligheten til å starte opp et program som heter 'Dell 32bit Diagnostic'. Herfra kan man kjøre tester på absolutt alt av maskinvare. Velg den menyen som heter 'Custom test' og kjør 'Audio test'. Da tester den lyden på høytalerene, spraker lyden her er det noe galt med høytalerne. Koble til headset og kjør testen på nytt igjen. Er det samme problem med lyden på headset eller anlegg så er det lydkortet på maskinen som er problemet. Da er det bare å kontakt Dell sin support. Om lyden skulle vise seg å være fin i denne testen både på headset og de integrerte høytalerne så er det windows som er problemet og jeg ville forslått en driveroppdatering, evetuelt en fullstendig ominstallasjon om ikke driveroppdatering hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...