Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dieselmotor stopper ikke

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har en -92 Mercedes-Benz 250D som ikke stopper når jeg skrur av tenningen. For en stund siden begynte den å bruke lang tid på å stoppe og så etterhvert stoppet den annenhver gang omtrent, men den kunne ovetales til å stoppe ved å sette bilen i D eller R og så bare slippe opp bremsen (har automatgir. Ja, jeg vet; jeg er ingen ekte mann. Men hadde det vært opp til meg hadde den hatt manuell. Den var en god deal). Men nå reagerer den ikke litt engang på at tenningen skrus av og hver eneste gang jeg skal stoppe den må jeg inn under panseret og stoppe den manuelt med spaken som er laget for formålet.

Har hørt av flere at dette er helt vanlig med diesel og at det nesten alltid er dritlett å fikse, men ingen av dem vet nøyaktig hvordan. Er dette noe jeg kan gjøre selv med en Swiss Army Knife, litt teip, en kongle og hockey-sveis? Eller må et verksted gjøre dette?

Duplenty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt er det vakum som styrer det.Det er en vakumslange på toppen av dieselpumpa som er i forbindelse med det staget du stopper den med i motorrommet.Start bilen slå av tenning.Det skal da være sug i slangen som går inn på toppen av dieselpumpen.Er det det suger du i slangen ned til pumpen.Du vil nå sikkert merke at den lekker.Da er det bare å skifte klokka på toppen.Litt kronglete jobb.Sliper du litt på en10 fastnøkkel går det lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...