Crispin Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Heisann Jeg har nettopp fått meg nextgentel, og må si meg fornøyd med hastighet og stabilitet så langt. Men jeg har et problem, jeg klarer ikke å sette opp port forwarding på rutermodemet som følgte med(ja har prøvd guiden på portforward.com) Så derfor blir det å bruke dc++ en veldig kjedelig sak. Når jeg tidligere hadde tele2, klarte jeg å sette opp Topcom xplorer 871BT adsl modemet(telenor adsl modem) til å fungere på tele 2 linja mi. Er det mulig å få til noe lignende med nextgentel? Jeg ser det som enklest å konfigurere topcom modemet, i stedet for å drive med portforwarding som jeg ikke har fått til enda. Det følgte med en lapp når jeg fikk modemet fra nextgentel, det var viss jeg skulle bruke et annet modem en de fra nextgentel, så skulle jeg inn på ei side som het aktivering.nextgentel.no og skrive inn brukernavn og passord for å aktivere linja eller noe sånt. Den sida kommer jeg ikke inn på heller. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hvis du skal bruke et annet routermodem så må du legge inn noen verdier før du kommuniserer med NGT. Jeg satser på at du har PPPoE og vpi/vci=1/32 LLC. Prøv med disse verdiene og legg inn brukernavn og passord som du fikk på lapp fra NGT (6 siffer og 8 siffer). Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Takk for et raskt svar. Prøvde forslaget ditt, men desverre uten hell. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 vpi/vci 0/33 Sjekk ellers ngtforum.net Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Takk, det var en god ide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå