Gå til innhold

Teknisk oppbygging av side, ting man bør tenke på?

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest en del har jeg funnet ut at det er noen forskjellige løsninger på hvordan man bør bygge opp en side for å lettere gjøre endringer i ettertid.

1. Bruke Dreamweaver til å lage en template og ved å endre templaten vil alle sidene som er lagd ut i fra denne også endre seg.

2. Bruke et php include script som inkluderer kun innholdet du vil endre.

3. Har også tittet litt på ASP.NET med C#, men dette virker som om blir mer for å skrive og hente ut data og ikke så viktig for den siden jeg skal lage. Men er det mulig å lage sider med Visual Stuido også? Eller det det mer for programmering?

Evt. Finnes det andre/bedre løsninger?

Jeg har også tenkt litt på å bruke CuteNews eller andre CMS programmer for å enkelt legge ut nyheter på første siden. Noen som foretrekker den ene fremfor den andre?

Har også lyst til å lage en shoutbox, der man må logge seg på med brukernavn og passord for å kunne legge inn shout. Skulle gjerne fått til noe slik at de måtte godkjenne men mail som ble sendt ut eller noe i den duren, noen anbefallinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du lage en webaplikasjon(som de fleste sider idag kan defineres som), altså en dynamisk side, så vil jeg ambefale å sette seg inn i Djano

Det er et rapid development framework rundt python som man kan bruke til å utvikle egene websider med fantastisk raskt. :)

Lenke til kommentar

Nå i første omgang er det en side for et fotball lag, og det de ønsker er shoutbox, mulighet for å enkelt oppdatere siden (CMS tipper jeg) og ellers det vanlige. Presentasjon av spillere osv. Jeg har fått tak i "Total Training For Website Design - Extreme Website Makeover" som jeg har begynnt å titte på, men denne tar for det meste for seg statiske sider. Men det er en begynnelse.

Endret av ken8
Lenke til kommentar
mulighet for å enkelt oppdatere siden (CMS tipper jeg)

Hvis de skal ha et CMS, kan du jo bare laste ned Wordpress. Har egentlig ingen kjennskap til WordPress, men du får sikkert til å forandre bredde, farger osv, ellers så går det an å spørre om hjelp av noen som har kjennskap til WP ;)

Hvis du har lyst til å prøve noen CMS'er, så kan du gå hit og teste ut noen forskjellige CMS'er..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...