Gå til innhold

Hvor mye blir det i frakt? Hvordan beregne.

Anbefalte innlegg

hei

Det har seg slik at jeg muligens skal kjøpe nye høyttalere. Men jeg vil gjerne før jeg bestiller, vite hvor mye det blir i frakt. Det veier tilsammen 70kg. Pakken skal sendes fra skien og opp til nordmøre området. Hvor mye vil det ca bli i frakt? Hvordan kan man egentlig beregne dette? Leta litt på posten.no, men fant ikke noe slikt der.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte linjegods men de tok ikke imot privatkunder. Så jeg ringte posten og spurte, og de sa det kom på rundt 300kr :ermm: ? synes det hørtes forferdelig rimelig ut jeg da. Men hun sa at det kunne sendes som norgespakke? Hvordan i huleste får du en stor høyttaler inni en norgespakke? Mål (bxhxd): 24,5x119,2x40cm, 35 kg/stk

Tror jeg må ringe en gang til senere og håpe på at en annen person tar telefonen, fordi hun som svarte nå tror jeg ikke var helt på nett. Hun mumlet også så mye at jeg sa hæ omtrent 5 ganger per setning.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Jobber i butikk nå jeg, og kan sjekke opp prisene på pakken når jeg jobber. Kan sende deg en e-post når jeg har fått sjekket det opp.

Du kan muligens sende det som Norgespakke, du kan nemlig kjøpe lappene løst og bruke egen innpakkning ;)

Men jeg er ikke helt sikker, skal sjekke det opp når jeg er på jobb (ca. 1 time)

- Bjarte

Lenke til kommentar
Jobber i butikk nå jeg, og kan sjekke opp prisene på pakken når jeg jobber. Kan sende deg en e-post når jeg har fått sjekket det opp.

Du kan muligens sende det som Norgespakke, du kan nemlig kjøpe lappene løst og bruke egen innpakkning ;)

Men jeg er ikke helt sikker, skal sjekke det opp når jeg er på jobb (ca. 1 time)

- Bjarte

8291672[/snapback]

Hadde du gidda det hadde det vært kjempekjekt. :)

Lenke til kommentar

Tror ikke de er så nøye på akkorat hvor mye pakken veier.

Tror de har en pris for pakker t.o.m. 100 kg og en pris for pakker t.o.m. 50 kg.

Hmm, skal vi tro pris listen til posten så kan man ikke sende pakker på over 35 kg.

Men du kan jo sende høytalerene hver for seg, da blir det 278,- per pakke.

Lenke til kommentar
Tror ikke de er så nøye på akkorat hvor mye pakken veier.

Tror de har en pris for pakker t.o.m. 100 kg og en pris for pakker t.o.m. 50 kg.

Hmm, skal vi tro pris listen til posten så kan man ikke sende pakker på over 35 kg.

Men du kan jo sende høytalerene hver for seg, da blir det 278,- per pakke.

8291731[/snapback]

Ja, det er jo to høyttalere så de blir nok sendt hver for seg. Så det vil bli 556kr ca for å sende de to pakkene da? Det er ikke så nøye med nøyaktig pris, bare ca slik at det ikke kommer som et sjokk. :)

Lenke til kommentar

egenvekta blir 70kg ja, så det vil vel bli over det med emballasje. Hvor mye ekstra vil det bli da? Det kommer også mest sannsynlig til å komme over målene. Høyttaleren er så stor: Mål (bxhxd): 24,5x119,2x40cm, 35 kg/stk. Og her er høyden 119,2cm, og med emballasje vil det sikkert passere 120cm. Så jeg regner med at det kommer med 65kr i avgift her også. Så da er det iallefall oppe i ca 600kr totalt.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Da tror jeg ikke du kan bruke posten til å sende høyttalerne, da deres generelle vektgrense for pakker er på 35kg.

8291920[/snapback]

Hvem må jeg henvise meg til da? Ringte linjegods, men de tok bare oppdrag fra bedrift.

Lenke til kommentar
Kan jo prøve DHL også, kanskje de kan sende.

8293531[/snapback]

Tror ikke det blir så mye billigere uansett. Har hørt med selger om det er mulig å dele på frakten, så hvis han går med på dette så går det greit likevel. 470kr på hver. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...