Gå til innhold

Nytt gaming tastatur til den kresne

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg spiller mye counter strike og lurer på om det er noen spesielle tastaturer som egener seg til gaming?

Og hva ser man etter i et tastatur når man er ute etter et gaming tastatur?

Kunne også trenge noen gode forslag fra dere om hva slags tastatur jeg skal kjøpe, tar imot alle forslag utenom logitech g15 ønsker ikke det..

Mvh

LanGz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er umulig å si "dette tastaturet er best osv." Tastatur må prøves og man må få en feel for det. Mange gamere sverger til gamle sure hvite tastatur fordi det er de vant til. Dra i butikken og kjenn på noen så finner du sikkert ett du liker.

Nb Kablet er vel å foretrekke.

Selv har jeg Saitek Eclipse og er veldig fornøyd med det. Den første versjonen altså, den med blått lys, litt tacky er det, men nerden i meg lar det være på ;)

Endret av Lokkeand
Lenke til kommentar

Heyhey, la meg henge meg på vogna..

Har Eclipse selv, og har opplevd ingen problemer. Er kanskje litt irriterende at lyset slår seg på automatisk hver gang isteden for å huske innstillingen, men det går greit. Syns versjon to av tastaturet ser sci-fi og ganske teit ut.

Lenke til kommentar
Hallo

Jeg spiller mye counter strike og lurer på om det er noen spesielle tastaturer som egener seg til gaming?

Og hva ser man etter i et tastatur når man er ute etter et gaming tastatur?

Kunne også trenge noen gode forslag fra dere om hva slags tastatur jeg skal kjøpe, tar imot alle forslag utenom logitech g15 ønsker ikke det..

Mvh

LanGz

8288626[/snapback]

Har også Saitek er veldig fornøyd. Men på sånne lange taster som fks: ctrl Caps Må du trykke nesten midt på knappen ellers så går den ikke ned.

Lenke til kommentar

skjønner, men f.eks responstid, legger man merke til det?

siden har et crappy compaq tastatur jeg bruker og føler ikke at responstida er sucky...

skjønner det dere mener om det er komfortabelt, noe som er en subjektiv mening, sikter etter et tastatur som har "hardware" parten inne..

EDIT: Har hørt mye positivt om steelseries 6G, bra responstid osv skal være sagt.

Endret av LangZ1
Lenke til kommentar

Vil ikkje tru det er noke serlig responstid å vinne på å skifte tastatur, med mindre du bruker trådløst tastatur som meg da :p

Razer har jo gått ut og sagt at deiras ledninger er forgylt med ett eller anna "gull-aktig" stoff som visstnok skal gi raskare responstid på musene deiras, men tastaturene veit eg ikkje om...

Du må rett og slett berre finne et som følest bra for deg :)

Lenke til kommentar

En jeg kjenner har et tastatur som nekter å registrere mer enn 3 trykk samtidig fra tastaturet. Det er litt bad når en spiller f.eks. CS. Mulig det er noe driver greier, men jeg husker vi så på det en gang, uten hell.

Flere som har den erfaringen?

Lenke til kommentar
Vil ikkje tru det er noke serlig responstid å vinne på å skifte tastatur, med mindre du bruker trådløst tastatur som meg da :p

Razer har jo gått ut og sagt at deiras ledninger er forgylt med ett eller anna "gull-aktig" stoff som visstnok skal gi raskare responstid på musene deiras, men tastaturene veit eg ikkje om...

Du må rett og slett berre finne et som følest bra for deg :)

8291346[/snapback]

Det der med at gull gir raskere responstid er bare tull! Sølv er det stoffet som leder aller best, med en rho (p) på 0,016 Ohm. Så kommer kobber med en rho på 0,0175 Ohm. Gull har en rho på 0,023 Ohm. Eneste grunnen til at jackene på ledingene deres er forgylte er at det ikke dannes korrosjon når gull kommer i kontakt med luft. Men dette har ingenting å si, for du har jo kontakten koblet i pcen hele tiden!

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til at jackene på ledingene deres er forgylte er at det ikke dannes korrosjon når gull kommer i kontakt med luft. Men dette har ingenting å si, for du har jo kontakten koblet i pcen hele tiden!

8291907[/snapback]

Eh, jo. At kontakten sitter i PC'n betyr ikke at lufta plutselig ikke får tilgang lenger!

Lenke til kommentar
Som nevnt flere ganger tidligere: Saitek Eclipse. I versjon en!

Utrolig deilige taster, ikkno dilldall og ikke stort som et surfebrett heller! (G15-G11)

Perfection! :love:

8291854[/snapback]

Som jeg også nevnte før dette. KJempe fornøyd med Saitek! :love:

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til at jackene på ledingene deres er forgylte er at det ikke dannes korrosjon når gull kommer i kontakt med luft. Men dette har ingenting å si, for du har jo kontakten koblet i pcen hele tiden!

8291907[/snapback]

Eh, jo. At kontakten sitter i PC'n betyr ikke at lufta plutselig ikke får tilgang lenger!

8291967[/snapback]

anyways, noen gang sett en korrodert kontakt? :nei:

Lenke til kommentar

8291907[/snapback]

8291967[/snapback]

anyways, noen gang sett en korrodert kontakt? :nei:

8293050[/snapback]

Jepp, og spesielt dersom man har berørt overflaten med fingrene. Nå trenger uansett ikke korroderingen være spesielt godt synlig før det kan føre til dårlig kontakt.

Lenke til kommentar

Saitek Eclipse I her, og er kjempefornøyd. Vet ikke hvordan II er, men har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte originalen iallefall.

En jeg kjenner har et tastatur som nekter å registrere mer enn 3 trykk samtidig fra tastaturet. Det er litt bad når en spiller f.eks. CS. Mulig det er noe driver greier, men jeg husker vi så på det en gang, uten hell.

Flere som har den erfaringen?

8291611[/snapback]

Ja, laptoppen min er sånn, og har hatt et logitech keyboard tidligere som også kun klarte å ta to trykk samtidig. Man venner seg til det (klarer å spille CS på laptoppen nå :p), men er utrolig irriterende til tider. Og stort sett er det ikke en driverissue, men hardware afaik.

Endret av araziel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...