Gå til innhold

problemer med nett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har window98. jeg surfer på nett i noe minutter. plustelig problem med nett.  om noe minutter kommer på, om noe minutter kommer av. hva er galt med det?.

8288552[/snapback]

Sikker på du har koblet telefon riktig i splitteren/modem? Kan bli feil hvis du bruker en annen telefonkontakt til telefon, som er "før" splitter.

En annen ting du kan sjekke er >kontrollpanel >egenskaper for internett >tilkoblinger >innstillinger > egenskaper > oppringing. Se feltet "Aktiver frakobling ved inaktivitet". Hvis den er huket på, kan det gjøre at pc'n kobler seg av internett. La det være som på dette bildet;

Lenke til kommentar
jeg har window98. jeg surfer på nett i noe minutter. plustelig problem med nett.  om noe minutter kommer på, om noe minutter kommer av. hva er galt med det?.

8288552[/snapback]

Sikker på du har koblet telefon riktig i splitteren/modem? Kan bli feil hvis du bruker en annen telefonkontakt til telefon, som er "før" splitter.

En annen ting du kan sjekke er >kontrollpanel >egenskaper for internett >tilkoblinger >innstillinger > egenskaper > oppringing. Se feltet "Aktiver frakobling ved inaktivitet". Hvis den er huket på, kan det gjøre at pc'n kobler seg av internett. La det være som på dette bildet;

8288961[/snapback]

merkelig. jeg finner ikke det. er det window 98? jo jeg koblet riktig i modem. det fungerte bra før. jeg har ikke rørt modem eller kontrollpanel.

Lenke til kommentar

Regner med du også har sjekka alle kabler at de sitter ordentlig i kontakter?

Tja, en annen årsak kan være Outlook Express. Hvis den er satt opp til å se etter ny epost f.eks. hvert 5. minutt og det er huket på "Legg på etter sending og motak", så vil det bryte internett-forbindelsen. (inne i Outlook Express, klikk >verktøy >alternativer >tilkobling, for å sjekke det.

Ikke sikkert feilen er på din PC heller, men at det er noe feil på sentralen/linja fra internett-leverandøren din.

Lenke til kommentar

#1 Bruker du vanlig OPPRINGT internett, eller har du ADSL/kabel modem?

Hvis du har adsl og i tillegg Telenor, er det nok heller Telenor det er noe feil med enn noe hjemme hos deg. Linja mi er ikke stabil i det hele tatt og kobler inn og ut som en kanin i flekkene :)

Er det oppringt internett ville jeg ha sjekket om oppkoblingen din har en "koble av etter X min. inaktivitet" funksjon.

Du finner den under alternativer for internett-tilkoblinger. Trykk egenskaper og se om det haket av for noe som du ikke egentlig trenger der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...