anelka9 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 jeg har window98. jeg surfer på nett i noe minutter. plustelig problem med nett. om noe minutter kommer på, om noe minutter kommer av. hva er galt med det?. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 jeg har window98. jeg surfer på nett i noe minutter. plustelig problem med nett. om noe minutter kommer på, om noe minutter kommer av. hva er galt med det?. 8288552[/snapback] Sikker på du har koblet telefon riktig i splitteren/modem? Kan bli feil hvis du bruker en annen telefonkontakt til telefon, som er "før" splitter. En annen ting du kan sjekke er >kontrollpanel >egenskaper for internett >tilkoblinger >innstillinger > egenskaper > oppringing. Se feltet "Aktiver frakobling ved inaktivitet". Hvis den er huket på, kan det gjøre at pc'n kobler seg av internett. La det være som på dette bildet; Lenke til kommentar
anelka9 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 jeg har window98. jeg surfer på nett i noe minutter. plustelig problem med nett. om noe minutter kommer på, om noe minutter kommer av. hva er galt med det?. 8288552[/snapback] Sikker på du har koblet telefon riktig i splitteren/modem? Kan bli feil hvis du bruker en annen telefonkontakt til telefon, som er "før" splitter. En annen ting du kan sjekke er >kontrollpanel >egenskaper for internett >tilkoblinger >innstillinger > egenskaper > oppringing. Se feltet "Aktiver frakobling ved inaktivitet". Hvis den er huket på, kan det gjøre at pc'n kobler seg av internett. La det være som på dette bildet; 8288961[/snapback] merkelig. jeg finner ikke det. er det window 98? jo jeg koblet riktig i modem. det fungerte bra før. jeg har ikke rørt modem eller kontrollpanel. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Regner med du også har sjekka alle kabler at de sitter ordentlig i kontakter? Tja, en annen årsak kan være Outlook Express. Hvis den er satt opp til å se etter ny epost f.eks. hvert 5. minutt og det er huket på "Legg på etter sending og motak", så vil det bryte internett-forbindelsen. (inne i Outlook Express, klikk >verktøy >alternativer >tilkobling, for å sjekke det. Ikke sikkert feilen er på din PC heller, men at det er noe feil på sentralen/linja fra internett-leverandøren din. Lenke til kommentar
b21a Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 #1 Bruker du vanlig OPPRINGT internett, eller har du ADSL/kabel modem? Hvis du har adsl og i tillegg Telenor, er det nok heller Telenor det er noe feil med enn noe hjemme hos deg. Linja mi er ikke stabil i det hele tatt og kobler inn og ut som en kanin i flekkene Er det oppringt internett ville jeg ha sjekket om oppkoblingen din har en "koble av etter X min. inaktivitet" funksjon. Du finner den under alternativer for internett-tilkoblinger. Trykk egenskaper og se om det haket av for noe som du ikke egentlig trenger der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå