nAz-guL Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg har et gammelt hovedkort (K6BV3+), med en AMD k6-2 450mhz, Jeg har kjøpt meg to SDRAM minnebrikker en på 128mb og 256, men biosen halverer verdien på begge to, samme om jeg kjører de en og en eller sammen. Står i HK manualen at det støtter opp til 256 mb minne. Noen som har noen løsning på det? nAz-guL Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Støtter ditt hovedkort kun singel sided DIMM, Eller støtter det og double sided DIMM. Har du sett hva ram brikkene dine er. Med singel sided er det kun ram monduler på den ene siden, Med double sided er det på begge sidene. Mitt hovedkort er kresen hvor eg setter dem inn, Så konntroler i manualen din hvilken brikke type hovedkoretet ditt støtter? Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Hei. Takker for svaret. Tror nok du har rett i at den ikke støtter double banked, buffered eller hva man kaller de typen RAM. Står i manualen at den bare støtter "unbuffered" RAM, så jeg regner med at brikka jeg kjøpte er det motsatte, kjipt. Finner heller ingen BIOS update som fikser dette problemet heller. nAz-guL Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Nei, Double side DIMM er eehh sånt svarte brikker på begge sidene av ram brikken din, Og det motsatte på single side DIMM er kun på den ene siden. Du det er sikker ECC som du ikke kan bruke. Det skal stå på brikken hva det for en type du har kjøpt? Om du ser her så forstår du hva eg mener, Er 8 brikker på hvær side på en double side og kun 8 på single side http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=4&s=pl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå