Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Utrolig smerter i ryggen

Donnie Darko

Anbefalte innlegg

Når jeg beveger ryggen mye, eller sykler så får jeg utrolig vondt nede i korsryggen, det er en ekkel følelse, nesten som om jeg mister pusten også.

Har hatt det en liten stund, men har ikke brydd meg om det noe særlig. Først i går så fikk jeg utrolig vondt, kunne ikke bevege meg, måtte bare legge meg ned.

Hva burde jeg gjøre? Er 14 år =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, tviler egentlig på at jeg har lungebetennelse.

Jeg tror det har noe med sykkelen jeg har nå, setet er helt løst, bakhjulet faller snart av osv. Sitte stillingen på den er IKKE behagelig. Første gang jeg syklet med den fikk jeg vondt med en gang i ryggen, men har vendt meg til det. Etter 3-4 mil så kjenner jeg det ganske godt, å da kan jeg ha vondt i mange dager etterpå.

Men nå har jeg hatt vondt en god stund.

Lenke til kommentar

Smerter i ryggen kan vere veldig mykje, alt frå ein betent muskel /stiv muskel til prolaps og andre stygge ting.

Ein lege kan sjekke ein del ting som kan utelukke ein del stygge ting, for er det noko stygt så kan det bli værre og dermed redusrer muligheiten for å bli heilt bra igjen.

Lenke til kommentar

glemte å nevne det, har hatt noen ganger så vondt i ryggen at det har verdt vondt å sitte, men har funnet ut at det bare er at eg har verdt stiv i noen muskler eller noe sånt. gjekk vekk etter noen dager. om det ikkje går vekk etter noen dager bør du nokk gå til legen iallefall

Endret av xersess
Lenke til kommentar
Når jeg beveger ryggen mye, eller sykler så får jeg utrolig vondt nede i korsryggen, det er en ekkel følelse, nesten som om jeg mister pusten også.

Har hatt det en liten stund, men har ikke brydd meg om det noe særlig. Først i går så fikk jeg utrolig vondt, kunne ikke bevege meg, måtte bare legge meg ned.

Det høres ut som en stillingskader.

Kronisk "dårlige" sittestillinger kan forårsaker "fantomsmerter," og er forårsaket av "overstrukket muskel"

Av og til, (meget sjelden), kan det være en form for skoliosis... men men ta det med et klype salt.. :cool:

Hva burde jeg gjøre?

8288349[/snapback]

Kanskje du har ikke fortalt alt? Har du slått/falt på ryggen? aktiv i sport? osv..

Uansett! HVis smerten er "alvorlig/uholdbar", må du ber om en henvisning til en ortoped. Ikke la fastlegen din diagonisere deg...

Å? Det visste jeg ikke :S

Når jeg hadde lungebetennelse kjente jeg det godt i ryggen når jeg la meg ned og når jeg hosta!

8289980[/snapback]

Det er sant, fordi det er en spesielt nerveforbinnelser mellom brystregionen og ryggen. Men ikke akkurat på korsrygg.

Influensa kan forårsaker ryggsmerter...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...