Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

åpne port for ip telefon?

Anbefalte innlegg

heisann folkens.

jeg har bredbånd og ip telefoni fra Telenor.

jeg tenkte er det mulig å åpne en port for ip tlf?

jeg vet jo ip'n til den så. er jp ikke noe problem å åpne porten. bare jeg fikk vite hvilken port jeg skulle åpne? :)

jeg har en: speedtouch 546t2

og ip telefonboksen er en: Tecom GW1000ST

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann folkens.

jeg har bredbånd og ip telefoni fra Telenor.

jeg tenkte er det mulig å åpne en port for ip tlf?

jeg vet jo ip'n til den så. er jp ikke noe problem å åpne porten. bare jeg fikk vite hvilken port jeg skulle åpne? :)

jeg har en: speedtouch 546t2

og ip telefonboksen er en: Tecom GW1000ST

takker

8288278[/snapback]

ja det er vel mulig å åpne en port men ip telefoni bruker vel mer en en en port? f.eks phonzo har mange porter over tcp og en port over udp. så ja det er mulig men du må finne ut hvilken porter den vil ha opp

Lenke til kommentar
Det skal ikke være nødvendig med noe config for at iptelefoni skal fungere hos Telenor med det utstyret du bruker.

Har du problemer kan det komme av at  Telenor ikke har lagt inn MAC-adressa til Tecom-boksen i systemene sine.

8288511[/snapback]

det er ikke det. men den henger seg når man prater i tlf. var noen som sa at det kunn hjelpe hvis jeg åpna porter.

Lenke til kommentar

Hva mener du med henger seg? Hakker det? Forsvinner lyden?

Kan jo være mye forskjellig som er årsaken.

Ip telefoni bruker UDP til å overføre talestrømmen og har da ofte litt pakketap. Desto større pakketap, desto mer hakking. Alle som tilbyr ip telefoni, utenom Get, har ikke egne dedikerte linjer. Dermed så vil telefonen få svi for dine nedlastninger. Sjekk alltid om båndbredden din blir brukt av andre tjenester. Bare at pcen står på kan føre til at du opplever hakking. Avhengig av din totale båndbredde.

Å åpne en port har ingenting for seg. Problemet ligger nok en annen plass.

Lenke til kommentar

Hvis alt fungerer helt det blir stille, så er det som sagt ikke hjelp i å åpne noen porter. Da kan det være apparatfeil(telefonen), eller kanskje provisjoneringsfeil(telenor sitt system). Ved feil i Telenor sine systemer får du gjort lite på egen hånd. Du bør nok ta kontakt med kundesentert.

P.S. Å dele telefoni og pc på en 400kbps linje er så som så mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Hvis alt fungerer helt det blir stille, så er det som sagt ikke hjelp i å åpne noen porter. Da  kan det være apparatfeil(telefonen), eller kanskje provisjoneringsfeil(telenor sitt system). Ved feil i Telenor sine systemer får du gjort lite på egen hånd. Du bør nok ta kontakt med kundesentert.

P.S. Å dele telefoni og pc på en 400kbps linje er så som så mener nå jeg.

8288851[/snapback]

2 mb ned og 400 kb opp

Lenke til kommentar

Poenget er vel egentlig at bredebåndstelfoni som det egentlig heter er dårlige greier.IP telefoni brukes internt i bedrifter.

Hadde samme erfaring med hakking da jeg hadde NGT selv om jeg ikke lastet ned.

Nå har jeg to dedikerte linjer fra Lyse til telefoni fra hjemmesentralen,fungerer perfekt og påvirkes ikke av båndbredden til TV linjen eller Internetlinjen.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...