Gå til innhold

Time Trial på Formel 1 til PS3

Kaiuss

Anbefalte innlegg

Jeg er såpass firkanta i huet at jeg syns det er gøy å spille time trial "mot meg selv", og formel 1 til PS3 tenkte jeg i utgangspunktet ville være ideelt i så måte. Men av en eller annen helt uforklarlig grunn har utviklerne valgt å sette time trial-sesjonene rett etter soloppgang sånn lysmessig, og det gjør at det til tider blir veldig vanskelig å se hvor banen tar veien, for å si det sånn... :nei: Noen som har peiling på om det fins en måte å spille time trial på i vanlig dagslys? :ermm:

Hvis det ikke er noe å gjøre med dette blir dette spillet byttet inn - en designmessig blunder av brukbare dimensjoner at man er stuck med sola i øynene når man raser avgårde i 300 km/t...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo fordi det skal være realistisk. All time trial foregår om morgenen dagen før løpet. Hvis det går an å velge værtype kan man kanskje unngå det.

8288236[/snapback]

Ja, de har absolutt gått for realisme i dette spillet, men jeg syns lyssettingen for alvor går utover spillbarheten... Dessuten vet jeg ikke om man hadde risikert å kjøre time trial i virkeligheten når sola står så lavt og så midt i øynene på føreren at han nesten er nødt til å stole på "Kraften" for å komme seg rundt enkelte svinger... ;) Nei, ligger nok an til at dette blir byttet inn i så fall... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg synes dette spillet på en måte faller litt mellom to stoler. Hvis det var meningen at det skulle være en realistisk simulator kunne fysikkmodellen til bilene vært langt mer avansert etter min mening. Dette ut fra hva jeg har spilt tidligere av F1 spill på pc. Styringen virket óg litt upresis, men dette er kanskje pga. gamepad'en. Bilene virker på en måte for lette, jeg får liksom ikke 100% følelsen av at det er en F1 bil jeg kjører. Men det er kanskje for mye forlangt å få en simulator til en konsoll.

Lenke til kommentar

F1 06 til ps2 har ein meir avansert fysikk enn ps3 versjone,..eg fann det lettere og kontrollere bilen i ps3 versjonen..

att du i det hele tatt samenligner ett formel 1 spill til konsoll og pc er litt tabuu..bilspill generelt har ingenting på en pc og gjøre...

formula one CE var et bra spill...men det virker litt som dei har konsa mer på grafikk kontra gameplay denne gangen...f1 06 var et knall bra f1 spill med tanke på kontroll over formel 1 bilen...men det var også horribelt vanskelig..slapp du skuldrene i nokre sekund eller slapp gassen for tidleg i en sving og du fikk smake dekkbarriere...

så eg synes f1 te ps3 var eit bra spill..men litt lettere og styre bilen...

Lenke til kommentar
att du i det hele tatt samenligner ett formel 1 spill til konsoll og pc er litt tabuu..bilspill generelt har ingenting på en pc og gjøre...

8288815[/snapback]

Skjønner ikke helt hva du mener her. Finnes massevis av gode bilspill til pc. Men det som har kjennetegnet de beste her er nettopp fysikkmodellen som har gitt et inntrykk av man faktisk kjører en bil og ikke balanser rundt et rart objekt som visstnok skal minne om et kjøretøy. Eksempler er F1 challenge '99-02 og f.eks Richard Burns Rally.

Når jeg leste diverse omtaler av Formula One Championship til PS3 ble nok forledet til å tro at det dreide seg om en mer seriøs simulasjon en det i virkeligheten gjør etter mine øyne.

Lenke til kommentar

F1 Challenge 99 er vel laget av EA...eg kjøpte f1 2002 og det er ikkje bare det verste formel 1 spillet eg har prøvd, men det verste bil spillet generelt...eg trur det er mykje samme gryta som f1 2002...viss eg ikkje blander det med carrer challenge her no da..

Studio liverpool sin formel 1 serie har vert ganske bra med tanke på gameplay..og det har blitt meir og meir realistisk med åra..som sakt..har du ps2 så prøvd f1 06, på hard med ingen driving aids eller abs selfølgelig..det er ein ganske bra simulator..

og bilspill på pc...vel..eg får ikkje feelingen av og sitte med eit tastatur framfor en 15-17 tommer..du kan jo selfølgelig bruke gamepad og bruke tven som monitor..men du finner ikkje formel 1 spill til pc, (nye) og heller ikkje gran turismo som er i toppklassen hva gjelder bil simulatorer...

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...