plankeby Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Jeg har fått et hissig spyware "program/infeksjon" på min PC. Har prøvd flere ulike program for å fjerne det, men ingen av programmene vil fjerne registerfilene som for programmet til å stadig dukke opp under nytt filnavn. Alle program sier at registerverdiene ikke kan fjernes fordi dem er i bruk. Det åpner seg nå stadig vinduer til suspekte steder som tilbyt falsk trygghet, selv når nettleseren ikke er åpnet. Reklameviduer spretter opp osv.. Tenkte å legge Win XP inn på en "ny" (gammel liggende) harddisk, starte Windows opp fra den og så koble til sata disken. Da er ikke registerfilene i den opprinnelige sata disken i bruk, og jeg kan få slettet dem uten tull. Hvordan kan jeg få tilgang til registerfilene i den harddisken som Win XP da ikke har startet opp fra? Endret 1. april 2007 av plankeby Lenke til kommentar
norbat Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Post gjerne en HJT-logg (start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster) Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Post gjerne en HJT-logg (start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster) 8287993[/snapback] Takk. Får ikke gjort det før i morgen kveld, da jeg ikke er hjemme. Det er "smitfraud c" (husket ikke navnet da jeg skrev første innlegg). Dette er første gang jeg ikke har klart å fjerne et spionprogram... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Ok, Hent Smitfraudfix, legg det på skrivebordet. Hent CCleaner, installer Hent SAS, installer og oppdater. Restart i sikker modus (tapp F8 under oppstarten) Kjør Smitfraudfix.exe og velg valg 2 (clean) Kjør deretter en rens med CCleaner Kjør en 'complete scan' med SAS Restart i normal Post en HJT-logg og fortell hvordan pc'n kjører. Endret 1. april 2007 av norbat Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Har allerede gjort dette i går: Restart i sikker modus (tapp F8 under oppstarten) Kjør Smitfraudfix.exe og velg valg 2 (clean) Kjør deretter en rens med CCleaner Men ikke kjørt SAS etterpå, kun flere andre antispionprogram som melder om smitfraud på maskinen men nekter å slette det... Skal prøve på nytt i morgen kveld, som sagt. - Og da med SAS. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå