Gå til innhold

EOS 400D - "stjerne-knappen" gir "FEL" i displayet

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut en snodig ting i dag:

- Kameraet står i alle andre enn auto-modusene (fra "P" og oppover til "A-DEP" med andre ord)

- Blitzen er åpnet

Når jeg trykker på "stjerne-knappen" (se vedlegg), får jeg opp "FEL" på displayet (se andre vedlegg).

"FEL" oppfatter jeg som svensk - noe som f.eks. kan bety at Canon har brukt den svenske layouten til å redigere om til norsk fra? Hadde det grunnet begrensninger på ant. bokstaver, hadde de nok brukt "ERR" istedet, vil jeg anta...

Også glemte jeg å si, hver gang jeg trykker på knappen og får opp FEL, blinker blitzen til én gang, samtidig som at det midterste fokus-punktet lyser rødt (jeg har aktivert Automatisk AF-punkt valg).

Det er vel flere med 400D der ute, vet jeg - så det jeg lurer på, er om dere også får denne FELen - eller er det bara jäg?

post-51659-1175448293_thumb.jpg

post-51659-1175448551_thumb.jpg

Endret av senze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fant ut en snodig ting i dag:

- Kameraet står i alle andre enn auto-modusene (fra "P" og oppover til "A-DEP" med andre ord)

- Blitzen er åpnet

Når jeg trykker på "stjerne-knappen" (se vedlegg), får jeg opp "FEL" på displayet (se andre vedlegg).

"FEL" oppfatter jeg som svensk - noe som f.eks. kan bety at Canon har brukt den svenske layouten til å redigere om til norsk fra? Hadde det grunnet begrensninger på ant. bokstaver, hadde de nok brukt "ERR" istedet, vil jeg anta...

Også glemte jeg å si, hver gang jeg trykker på knappen og får opp FEL, blinker blitzen til én gang, samtidig som at det midterste fokus-punktet lyser rødt (jeg har aktivert Automatisk AF-punkt valg).

Det er vel flere med 400D der ute, vet jeg - så det jeg lurer på, er om dere også får denne FELen - eller er det bara jäg?

8287891[/snapback]

FEL = "Flash Exposure Lock"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...