Gjest medlem-82119 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Som mange andre så sliter jeg med vista 64 drivere til trådløst adapter. Har et linksys wmp54gx adapter nå, men linksys er tydeligvis ikke interressert i at kundene skal velge sine produkter siden de ikke bryr seg mer om å levere drivere. Vil ha et best mulig nett, helst noe som støtter srx, god kryptering, raskt og stabilt med lang rekkekvidde. Aner ikke hvilke adaptere som nå støtter vista 64 bit, så forslag til noen gode ville vært fint. Er heller ikke så gira på å klusse til firmware, blande drivere og adaptere for å trikse det til å virke, men vil kort sagt ha et adapter som man kan stappe inn i maskinen og så virker det enten ved at vista selv finner det eller ved at driver innstalleres. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Print ut denne lista fra Windows Vista HCL ... så vet du hva du 100% kan kjøpe som har godkjente drivere som virker p.d.d http://winqual.microsoft.com/HCL/ProductLi...m=v&cid=711&g=d Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Prøvde 3 forskjellige trådløse usb kort til maskinen jeg bygde til fattern med Vista Home Premium 64bit uten å finne drivere som fikk de til å fungere. Fant til slutt denne Jensen Air:Link 7554 LongRange i en telenor butikk som fungerte perfekt med Vista driver som jeg fant her. Virket som det var veldig stabilt og skal jo være lang rekkevidde siden det jo har "Long Range" i navnet. Sjekket ikke hva slags kryptering det støtter, men det står iallefall i Linken jeg ga over at det har "Multi security system". Hva srx er for noe vet jeg ikke, så akkurat det kan jeg ikke svare på. Men det funket utmerket da jeg prøvde det hvertfall og har ikke hørt noen klager fra far min enda Endret 1. april 2007 av _ziggy_ Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Skjønte ikke helt den kompabilitetslisten. sjekket de linksys adapterne som var oppført. Wmp300n og wusb54gc var huket av for at de var certified, men ikke på at de virket på vista. wusb300n var huket av både på works with.... og på certified. Betyr det at produkter som er certified for windows vista ikke nødvendigvis virker på windows vista? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Certified betyr at HCL lab har formidlet drivere inkludert enten i OS eller via windows update . Works with .. vet jeg ikke definisjonen på . Endret 1. april 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Var inne på vista kompabilitetslisten som syar sa, plukket ut linksys wusb300n som står både som vista certified og works with vista 64. Så lovende ut, så jeg sjekket ulike forum for enda mer bekreftelse og leste dette: http://forums.linksys.com/linksys/board/me...message.id=4546 virker jo som om at produkter står på listen som godkjent og virker med ikke er en garanti allikevel for at det virker. Har klikket meg inn på belkin, dlink osv men det er jo håpløst satt opp. Når jeg finner et adapter med vista 64 støtte, så er det tusen millioner innlegg som sier at det ikke virker. Finnes det altså ikke noe adapter foreløpig som fungerer greit på vista 64? Endret 2. april 2007 av medlem-82119 Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Den Jensen "dongla" jeg refererte til ovenfor her funker perfekt i Vista 64, ihvertfall gjorde den det på Home Premium 64 versjonen på pc`n til fattern. Det tok meg 5 minutter fra jeg innstallerte driveren og plugga inn dongla, til jeg var koblet til ruteren med WEP kryptering. Om det fungerer med andre typer krypteringer i Vista 64 vet jeg dog ikke. Det var bare å laste ned Vista driver fra siden jeg også linka til ovenfor her. Om den ikke finnes under lista over sertifiserte Vista 64 enheter tror jeg ikke er noe å bry seg om, den lot seg hvertfall innstallere uten problemer med den Vista driveren jeg lastet ned. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Da blir vel valget lett. Får kryss fingrene. :-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Fikk en mail fra Jensen idag, utrolig rask svartid forresten, her er svaret: Det er kun Air:Link 7554 v2 som fungerer med vista. Om du ser på linken under (på linje 2) så finner du driver til 7554v2 for både 32 og 64 bit av Vista. http://www.ralinktech.com.tw/Home/Support/Windows.html Når det gjelder PCI kort, så har vi Jensen AirLink 7354 som har innebygd driver i Vista for både 32 og 64bit. De blir installert automatisk uten noen form for installasjon. Det samme gjelder også for Jensen AirLink 7054 som er et PCCARD for bærbare. Den har samme chipset som 7354 og fungerer like bra i Vista. http://www.jensenscandinavia.com/list.asp?...Norwegian&cat=1 Flott at ihvertfall noen er forberedt på vista 64, i motsetning til bl.a linksys. Jensen-linksys: 1-0.....på walkover! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå