Slurt-is Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Hei! Jeg pusser opp litt her i loftstua nå, og tenkte å få til noen greie høyttalere. Dette er det viktigste: * God lyd * Pene og ikke for store Budsjett: 3 000,-kr (+ -) Med tanke på at de skal henges opp, har jeg sett etter tynne høyttalere, men disse er ganske dyre. Har funnet rimeligere også, men har noen erfaringer med flate høyttalere? Er det god diskant og bass i dem? De skal ikke brukes til hjemmekino, men hovedsaklig musikk. Noen annbefalinger eller tips? edit: Kan legge til at jeg bare skal ha stereo, og ikke surround. Endret 1. april 2007 av Slurt-is Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Disse Daliene skal være ganske plasseringsvennlige og passe ganske godt i et lite musikkanlegg. De går ikke dypere enn 100 hz så mye dypbass kan du ikke vente deg, da er en sub ved siden nødvendig. Men tynne og godlåtende skal de absolutt være. At du skal ha stereo er jo bra, er absolutt det beste for musikk og gleder nok de fleste her inne(spesielt Gnomiz) :!: Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) At du skal ha stereo er jo bra, er absolutt det beste for musikk og gleder nok de fleste her inne(spesielt Gnomiz) :!: 8289926[/snapback] Hehe stemmer det ja :!: Til 3k tror jeg ikke du finner noen flate høyttalere som spiller spessielt bra. Men hvis du skal ha vanlig størrelse ville jeg sett på Tannoy Fusion 2 eller så har vi jo også testevinneren Fusion 1. Men hvis flater er møst ville jeg (spart) tatt en titt på Vianne Berg. Moren min har modellen over og vi alle koser oss mye med de. De koster jo litt mere, men det er veldig pene og har veldig pen lyd. Nå har denne abre 1 bass i ver høyttaler, mens det er 2 i den vi har. \Jeg syns vertfall det er godt med bass i de. At kabinettet er av aluminium gjør at det er lite kabinettresonangs. Som da gjør at det gjør mindre å ha de nærme eller på veggen. Hvis du godsnakker med gutta hos stereofil får du sikkert med veggfeste også Endret 2. april 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Takker for svar Fusion 1 vurderes! Bare for å ha noe å sammenligne med; Får man bedre lyd med disse enn f.eks. et sett med pc høyttalere (Logitech f.eks.)? Hvordan er bassen? For meg er ikke bass synonymt med at det skal buldre i hele huset, men at det skal legge mer dybde i musikken/lyden. Endret 2. april 2007 av Slurt-is Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Takker for svar Fusion 1 vurderes! Bare for å ha noe å sammenligne med; Får man bedre lyd med disse enn f.eks. et sett med pc høyttalere (Logitech f.eks.)? Hvordan er bassen? For meg er ikke bass synonymt med at det skal buldre i hele huset, men at det skal legge mer dybde i musikken/lyden. 8295661[/snapback] Fusion er spiller mye bedre enn ett sett med pchøyttalere, selv om de kanskje spiller hakket høyere og med dypbass. Tannoy Fusion 1Små kruttønner Disse små høyttalerne fra Tannoy ser kanskje ikke ut som store greiene, men du verden for en lyd! Den kompakte Fusion 1 er nok et bevis på at Tannoy kan det å lage små høyttalere med god lyd. De kommer også gunstig ut prismessig - man kan da ta seg råd til litt dyrere elektronikk, eller bruke pengene på ny musikk! Lydmessig står Fusion 1 ikke nevneverdig tilbake fra de dyrere testdeltagerne, det mangler bare trøkk og dynamikk forhold til de beste. Til et kompakt og diskret stereoanlegg, eller flerkanalsanlegg med små høyttalere, er dette et glimrende valg. AH 05/05 -Lyd og Bilde 05/05 Som de sier blir det ikke mye dypbass, men du for mye god lyd for pengene. Det er vanskerlig å få så mye bass ut av små høyttalere. Du kan jo investere i en sub hvis du syns det blir for lite bass. Endret 2. april 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå